Ugrás a fő tartalomra

"Miért vagyok pattanásos?" - A problémás bőr okainak felderítése

Sajnos a mai világban egyre több felnőtt fut bele oda nem illő bőrproblémákba amikor belenéz a tükörbe..."..miért vagyok pattanásos 20..25..30..35 felett?"

Én is sokszor szembesülök ezen csoda kis lényekkel, amik az engedélyem nélkül átveszik az uralmat az arcom felett. De mik ezek, ha én nem voltam még tini koromban sem pattanásos...sőőőőőt mit nem adtam volna ha kijön rám egy pattanás 13 évesen...mmmm...olyan felnőttes lett volna..de nem, semmi..és eljöttek a 20-as éveim....





A problémám kezdetéről már fogalmam sincs, tehát azért a naptáramba nem írtam bele, de az biztos, hogy így 30 felett már több mint 10 éve aktív részesei az életemnek. Nagyon lassan és sok dolgot kipróbálva jutottam el arra a pontra, hogy már 95%-ba kordába tudom tartani a kis aranyosakat...bár nem tudom mi lenne velem egy lakatlan szigeten...habár ott tükör sem lenne..

Én nem aknétól szenvedek, hanem az én bőröm comedokkal van tele ( ezek szaruval fedett zárt mitesszerek, amik apró gríz szerűen nyomják föl a bőrt, és sűrű faggyú ürül belőle ). Ezek is ugyan úgy hajlamosak a begyulladásra, amikor aztán igazán kellemes kinyomhatatlan piros dudorok lesznek a kis ártalmatlanok.

Most nem szeretném részletezni, mi mindent próbáltam már ki, hisz tele van / lesz a blogom ezekkel a kis turnékkal, inkább arra szeretnék kitérni, hogyan tárjuk fel az okokat.

A bőrgyógyász fölkeresése legyen az első lépés. Sajnos sok orvos szinte minden vizsgálat nélkül írja fel a csoda kencéket és orális atom gyógyszereket lásd ITT és ITT , de aki ennyibe veszi a tested, azt hagyd is ott azonnal. A te problémád nem feltétlenül fogja megoldani az ha szétszárítjuk vagy lemaratjuk az arcod..

Ha a bőröd valóban kóros eltérést mutat, az első az, hogy az orvosod elküld egy alapos kivizsgálásra. Itt egy hormonális és egy általános vérképet kell érteni.
Ebből az eredményből kiderül, hogy nincs -e a hormon háztartás felborulva, vagy a szervezetben nem-e zajlik gyulladásos folyamat, esetleg nem-e mérgezés vagy vitamin hiány áll a háttérben.
A hormon alatt nem csak a nemi hormonokat értem, hisz például a pajzsmirigy működési zavara is okozhat bőrfelvastagodást, így az erre érzékenyeknél fokozott faggyú termelés lép föl.
Ha inkább magán rendelésbe jársz akkor érdemes már ezekkel a vérvételi eredményekkel érkezni, hogy megkönnyítsd a bőrgyógyászod dolgát, vagy egy lépést kipipáljatok a listáról.

Ha az eredményeden problémák állnak fel, az öröm az ürömben, mert akkor meg is van a baj, és el lehet csípni, meg lehet kezdeni a célirányos kezelésedet, és a bőröd újra szép lesz.

Ha minden rendben az eredményekkel, akkor jöhet a következő lépés. Érdemes allergia vagy intolerancia vizsgálatot végeztetni, mert sok esetben ez is okozhat bőrtüneteket, a legextrémebb formában is.

Érdemes nőgyógyászt is felkeresni, hüvely kenetet vetetni, tenyésztést kérni, mert ez is okozhat zavart a rendszerben.

Ha ezt is kizártuk, gondolkodjunk el az életmódunkon, stressz faktor, friss levegő, vitamin hiány, rendszeres táplálkozás, dohányzás stb, és.... igen lehetnek lelki okai is a bőrünk megbetegedésének.

Én a rendszeres és szakmai berkekben is elismert kozmetikus látogatását igenis fontosnak tartom a problémás bőrű embereknek, mert nagy segítség tud lenni abban, hogy a problémánk ne romoljon, illetve akár javulásnak is induljon. 3-4 hetente érdemes szakemberre bízni a tisztítást, ezzel elkerülve a felesleges hegek kialakulását.
Sajnos én jó sokára, szép hegekkel bukkantam a megfelelő kozmetikusra aki nem csak rontott a problémámon, hanem bőröm végleges javulását részben neki köszönhetem.

És csak ezután lépjen be a képbe az, hogy különböző csoda kence-ficékre bízzuk magunkat. Persze lehet közben is kísérletezgetni, de kifizetődőbb a kiváltó okokat megkeresni.
Én is megtaláltam a saját csodámat, de előtte azért nagyon hosszú volt az út.
Minden kivizsgáláson átestem,minden leletem hibátlan lett, hasra ütés szerűen kiműtötték a bölcsesség fogam csíra kezdeményét,mint gócpontot-persze feleslegesen-, beszedettek ezer felesleges gyógyszert, rákentem a bőrömre a fél világ kemikáliáit, több száz bőrgyógyászt és kozmetikus megismertem..

Bevált módszereim közül amit kiemelnék: Skinoren, green peel, hámlasztás, Pur skin termékcsalád (belnatur), bőrcsiszolás, 3 hetente kozmetikus látogatása, húsmentes táplálkozás, infra szauna, párás levegő.

A száraz bőrömet ha folyamatosan puhítom és az elhalt hámréteget eltávolítom, akkor a comedoim a felszínre tudnak kerülni -vagy mert megnyílnak vagy mert puhább a bőröm- így a pórusaimba könnyedén bejutnak a faggyúműködést szabályozó krémek, amik szépen lecsökkentik az új comedok keletkezését.
Szárító krémeket nem szabad alkalmaznom, mert ez a problémáimat azonnal fölerősíti, figyeljetek ti is, mert a száraz bőr további faggyúmirigy működésre serkent!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milium, Xanthelasma...Avagy a szem környékén jelentkező "gríz"

Egy kedves kérdező hívta fel a figyelmemet erre a nem elhanyagolható jelenségre.. http://www.skinsight.com/adult/milia.htm Milium: gríz, ami elsősorban a szem környékén és járomcsonton található, nem gyulladt, zárt comedohoz hasonlító fehér hólyagok, amik kemény faggyút tartalmaznak. Kozmetikus vagy bőrgyógyász távolítja el, tűvel, lézerrel, elektromos kezeléssel. A "bőrprobléma kisokos" menüpont alatt találtok egyébként tömör, rövid infókat ABC rendbe szedve a jellemző bőrelváltozásokról.

Pattanás, korpás szeborrea és társai...avagy bőrprobléma kisokos

Aki rendszeresen olvas, biztos tudja, hogy olyan fogalmakkal is dobálózok ami nem mindenkinek tiszta. Korpás szeborrea/zárt comedo A bőrproblémák megnevezéseiben szeretnék most egy kis segítséget nyújtani. Akné/akne vulgaris: pattanás, amikor a faggyúmirigy elzáródik és a bacik miatt begyullad. Akne fulminans amikor nagy területen gyulladt aknés a bőr, akne conglobata pedig egy súlyos forma amikor ezek a csomók teljesen összegyulladnak. Általában folyékony genny van bennük. Jellemzően hormonális okai vannak.

Peptidek a barna bőrszínért avagy Melanotan II.

Lehet sokan hallottatok már róla, hogy van egy új módja a barnítási folyamatok hatékony növelésének, ez a peptidek csoportjába tartozó melanotan. Melatonan II. Ez a termék egyelőre csak külföldről rendelhető gyógyszerészeti termék, injekció és orrspray formájában szokás "magunkhoz venni". Mivel én még nem próbáltam ( és nem is fogom amíg ezt itthon nem helyezik forgalomba), viszont a környezetemben sokan, ezért gondoltam megosztom veletek az ismerőseim tapasztalatait, illetve amit én láttam.

Nucleofill, Profhilo, Volite, Skinbooster - azaz fiatalos és üde bőrt akarunk!

Akik az orvos esztétikában jártasak, azoknak biztosan nem kell bemutatnom a bőr szépségéhez hozzájáruló injekciós beavatkozások jelentőségét. Juvederm- Volite Nem, ezek nem arcfeltöltő vagy arcformázó eljárások, ezek azok, amiknek az ősanyja a klasszikus tűs mezoterápia. Azaz a beavatkozás "csupán" a bőrt próbálja hozzásegíteni ahhoz, hogy szebb és fiatalosabb kinézetű legyen. Viszont már sokkal hatékonyabb és stabilabb anyagokkal hozzá tudnak járulni a bőrünk jelentős és látványos változásához.  A skinbooster-ről és a műtét nélküli kezelésekről már ITT írtam egy könnyen emészthető összefoglalást, ha valaki gyorsan emlékeztetni szeretné magát. A többi címben említett kezelést pedig igyekszem összehasonlítani egymással, hogy könnyebb legyen a választás. Az viszont az első, hogy a kezelő orvosodra hallgass ne rám, hogy ő mit javasol neked. Akkor szokott gond lenni, amikor a választott orvosod nem dolgozik az általad választott termékkel...na akkor legyél okos... Nézz

Gyógyszertári kenceficék

Glyco-A , Fucidin, Davercin, Dalacin-T,  Neogranormon, Skinoren, Zineryt, Akneroxid Az itt látható kis csokor épp a jelenlegi készletet tükrözi, ennél volt nagyobb gyűjteményem is :-)