Ugrás a fő tartalomra

Aknesol..az új..de mi történt a régivel?

Hát nem is tudom miként fogjak neki.
Aknesol..az új
Olyan jól indult minden..újra lehet kapni..ohh yes...ahh mondom yes pharma...
És milyen édi a csomagolás...dejóóó..hmmm de milyen kicsi ez a flakon hmm 50ml...a másik mekkora volt? Ahh 60ml...hmm akkor itt most milyen hasznosan kihasználták a helyet..wooow, a markomba is elfér..

Khmm..követhető vagyok? Kicsit sok a pont-pont-pont, de minden így volt ahogy leírom, kezdheted mozizni, segítettem kicsit..

Próbálom jópofán előadni azt a kezdeti lelkesedést amit aztán sikeresen leforrázott az új aknesol..mert igen, lelőttem a poént, ez nem "AZ".



Összetevők, új aknesol
A sokak által imádott ( mert használt ) régi, sárga dobozos Aknesol, amiről amúgy ITT olvashattatok, ugye megszűnt anno..volt pár hónap szünet..aztán ITT írtam arról, hogy felbukkant két termék is a piacon, ami az Aknesol feltámadását sejtette..

A gyógyszertárban és boltokban ezt a bizonyos zöld csomagolású, és Aknesol néven kapható cuccot lehet megvenni. Amikor otthon ránéztem az összetevőkre már eléggé gyanús lett, hogy ez bizony nem az a régi lista..Na de úgy voltam vele, biztos csak feltuningolták..ÁÁÁÁ ez csak jobb lehet..


Jajj de édi vagyok..

Na amikor beleszagoltam már biztos is volt, hogy ennek semmi köze a régihez, ugyanis az a penetrancia eltűnt belőle, amitől ugye elég jellegzetes volt a cucc.
Felkenéskor nem volt az a semmihez sem hasonlítható, olajos tapintású mégis szárító, poros érzés, hanem csak egy sima tonikhoz hasonlított. Az ujjaimat sem szárította ki 3 nap használat..no meg a pattanásaimat se le..kkkhmm..erről ennyit..

Na nézzük a régi aknesol receptjét:

9 gramm METHENAMINUM  (meténamin) (baci ölő)
0.45 gramm TINCTURA BENZOE (antiszeptikus, fertőzés ellenes, csíra ölő, tinktúr=alkoholos kivonat)
50.54 gramm 70% ALCOHOL ( 96%-os alkohol és desztillált víz)


És az újban mi van?
-Víz
-Kamilla kivonat
-Alkohol
-Styrax Tonkinensis Resin Extract ( Styrax tonkinensis= fa fajta, benzoe viasz, gyanta(resin) kivonat (extract), kondicionál, fertőtlenít)
-Szalicil sav
-Methenamine (baktérium ölő)

-EDTA ( stabilizátor, állag megőrző lötty) 

Igényes kiszerelés és csomagolás

Grammokat nem tudunk...

Nos láthatjuk, hogy elvileg a 3 fő alapanyag maradt (meténamin, alkohol, benzoe), viszont ki tudja milyen arányban és mennyiségben van jelen az új készítményben. Plusz összetevőként raktak bele egy kis kamillát, szalicil savat, az EDTA pedig stabilizátor.

A hozzátett új anyagok elvileg csakis segíthetik a pattanások legyőzését, de nem kell hozzá nagy ész, hogy minél több fajta összetevőt keverünk adott(!!) mennyiségbe, a többi összetevő mennyisége arányosan csökkenni fog, azaz biztosan kevesebb rész került bele ebből-abból (nem hiszem hogy ez csak az alkohol vagy a víz rovására ment), de persze erről semmilyen hivatalos adattal nem rendelkezem.

Ahh de meg is van (most, hogy rákerestem) , ezt nézzétek:"A klasszikus gyógyszer komponens, meténamin mennyiségét csökkentettük, hogy a mindennapos használatban bőrbarát, kíméletes megoldást nyújthassunk enyhébb esetekben is."  Jaaaaaa? Hát akkor úgy van ahogy gondoltam, de amikor "gondoltam" még nem olvastam a gyártó oldalát.

Illetve a gyártó oldalán még ezt is megtaláltam: "az Aknesol gyógyhatású készítmény továbbfejlesztett változata. 2 új hatóanyagot tartalmaz, amely a gyulladt, pattanásos bőr kiváló ellenszere, 1 komponens redukált mennyiségben szerepel. Szelídebbé tettük a készítményt a hatás kiszélesítésével." Köszönjük..sikerült..
Erre jó..Aknesol

A lényeg az, hogy aki nem ismerte a régi aknesolt, az lehet így is elégedett, és nem is érti mi a gond. Azt megemlíteném nekik, hogy az előző készítmény nem csípett, mart, ütött és kínzott, szóval nem ebbe volt jobb, hanem egyszerűen 1-2 nap alatt küzdött le olyan problémát amit most ez az új lötty 3-5 napig csak kerülget (lehet magától is elmúlna ennyi idő alatt).
Szóval aki csalódott ezért csalódott..mert a régi, minden patira extra gyors és megbízható megoldást jelentett a lehető legrövidebb idő alatt.
Persze a régi extrán szárított, majdnem leesett az ujjam tőle amiben a vattát tartottam, de valamit valamiért ugye..a szárítás mellett viszont a bőr mély rétegében lévő "sosemfogelmúlni" göböket is extra rövid idő alatt eltüntette, tehát nem csak a bőr felszínén volt hatásos.

Javasolnám a gyártónak egy old-school aknesol piacra dobását is a masszív és bevállalós felhasználóknak-de amíg ez nem történik meg (az lenne meglepő ha igen) érdemes gyógyszertárban kikevertetni a fenn látható régi recept szerint, kb fele annyiból amennyibe az új aknesol kerül.

Aki nem szorul rá, vagy csak enyhe problémákkal küzd és elégedett az új készítménnyel, azok élvezhetik az olyan előnyös tulajdonságokat, hogy végre nem büdös az ecsetelő és nem is szárít olyan mértékben mint a régi..no és persze az új design is cool.

Összefoglalva a véleményem az, hogy az új aknesol árnyéka a réginek, mindenben kevesebb, csak árban nem.
Kevesebbet tud, kevesebb mennyiség, kevesebb hatékonyság.
Na irány a gyógyszertár....

Megjegyzések

  1. NEkem a teafaolaj vált be, az aztán szárít, a komoly esetekben azt vetem be. Emellett fertőtleítő hatása is van, és isteni az illata.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen nekem is van, és natúr és tök jó és minden oké vele, de valóban szárít, és sajnos nekem nem úgy, mint anno az aknesol, hogy hiába szárított, de mire gond lett volna vele akkor már nem is kentem mert lement a pati..

      Olyan sokáig kellett viszont pöttyöznöm a teafa olajjal, hogy az egész környező területet úgy szárította meg, hogy tele jöttem további begyulladt mitesszerekkel..
      De persze sokkal jobb lenne, ha nekem is működne a teafaolaj, mert én sem szeretem a sok kémiát már :-(

      Másoknak érdemes vele próbálkozni, lehet csak nekem nem 100-as.

      Törlés
  2. Hát kinek a pap, kinek a papné alapon, nekem a régi Aknesol sem használt sajnos semmit, sem a göbjeimre, sem a kifehéredett pattanásokra, amiket mára már szigorúan nem nyomkodok, mert azonnal elhegesedik (sajna). Az egyetlen, ami segített kicsit az az Oxy régije volt, a legerősebb kencefice, viszont annyira kiszárította az arcom, hogy fájt mosolyogni is :) Most megpróbálok természetes(ebb) anyagokat használni és tiszta vízzel vagy natúrlemosóval mosakodni és olyan krémet is használni. Hát több-kevesebb a siker, de nem adom fel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ohh igen én az Oxy-val nem is próbálkoztam, mert az nem nekem való.
      A természetes anyagok felé érdemes nyitni, igazad van!

      Törlés
  3. én megvettem, azzal a gondolattal, h "hú dejó, vége a pattanásoknak" ühüm... gondoltam én... mivel az én arcommal szinte semmit nem tett.
    Alig vártam már hogy kifoldjon, többet tuti nem veszem meg.. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbálj meg kevertetni gyógyszertárba..hátha..nekem is ez a következő tervem..

      Törlés
  4. Nem értek hozzá, de ez nem számít a fogyasztó társadalom megtévesztésének? Hogy ugyanazzal a névvel és funkcióval elkezdenek valami tök más készítményt árusítani? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát szerintem a recept tulaj maradt, azaz a név tulajdonosa, így joga van bármikor változtatni az összetevőkön.
      Végülis leírják, hogy ez egy "feljavított" (ha-ha) verzió..szóval ő szólt...:-D

      Törlés
  5. Egyetértek maximálisan a leírottakkal! A régit használtam évekig és nagyon sok ismerősöm használta. Mindenkinek bevált. Valóban néhány nap alatt megoldotta a pattit. Sajnálom, hogy megszűnt. Erről az újról eddig semmi jót nem hallottam, így nem is fogom megvenni. Bármelyik gyógyszertárban kikeverik nekem a régit? tényleg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elvileg kikeverik mindenhol, csak akkor nem, ha nem akarják vagy nincs alapanyaguk..akkor köszi és mész tovább, és nem adod fel:-)
      Nagyobb patikát válassz vagy pont eldugott, nagyon picit , azokban nem szokott ilyenekkel gond lenni.

      Törlés
  6. Ó, neee! Valamelyik újságban láttam az új Aknesolt és meglepődtem a változáson. Régen, természetesen a régit, én is használtam és nagyon szerettem! Én is alá tudom támasztani amit leírtál; pár nap alatt a csúnya pattanásos bőröm látványos változásokat lehetett elérni a csodaszerrel. Nekem szinte helyre is hozta a bőröm. Sokáig utána nem is használtam, legutóbb kb 1 vagy 1,5 (vagy talán már több) éve vettem akkor még a régit. Aztán megint szünet következett, mert nem volt probléma a bőrömmel. Most ismét meg szerettem volna venni hogy néha áttöröljem, fertőtlenítsem vele az arcom. De ezt az új verziót nem fogom. :-( Támogatom a javaslatot hogy legyen ismét régi Aknesol! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is jól jönne néha megelőzésképp és eseti kezelésként is..
      Kevertetni kell, jobb ötletem nincs..:-(

      Törlés
  7. Reméltem, hogy írni fogsz róla :) most használtam el az újból az első flakont, és sajna a tapasztalataim hasonlóak, mint a tieid. Közelében sincs a réginek, sajnos. Míg azzal teljesen "biztonságban éreztem magam" ha kijött valami csúfság, ezzel már korántsem. Olyan lett, mint egy drogériás tonik, sokat ígér, keveset tud. Én is kezdeményezném a régi visszahozását, oké, hogy szárított, sokan erre panaszkodtak, de cserébe legalább igazán hatásos volt. Sajnálom, hogy belenyúltak az összetevőkbe :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahh igen..hol van már az a biztonság érzet nekem is...?
      Kevertetni fogok, szerintem próbáld meg te is..hátha

      Törlés
  8. Én megvettem az új fajtáját, a régit nem volt alkalmam használni, mert mire "rátaláltam", addigra megszűnt. Így összehasonlítási alapom nem volt, de valóban nem akkora durranás a lötty...olyan mint egy átlagos tonik, se több se kevesebb.
    De, a Rossmann újságban láttam egy AKNE SOLVE nevű készítményt, aminek a csomagolása is a rági Aknesolra hasonlít, értem ezalatt a sárga szín, plusz farmerminta, ha jól tudom az eredeti ilyenben pompázott...ki tudja az milyen lehet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van..

      Sajnos az AKNE SOLVE teljesen más készítmény, már én is átnéztem az összetevőket, köze sincs sem az új sem a régi aknesolhoz..Igen..elég megtévesztő az a csomagolás..hogy engedik ezt?

      Törlés
  9. Csatlakozom hozzád,mert ez az új egy kalap tojást sem ér.Gyógyszertárban kikevertetés?Teszek egy próbát asszem.Kössz az ötletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy 1-2 gyógyszertár nem kever mert nincs anyaga-kedve-kapacitása vagy nem akarja, de ne add föl, mert van olyan aki kever..nem is kevés!

      Törlés
  10. Milyen kár érte...én nem használtam a régit, de ezt az újat se, viszont olvastam, hogy nagyon jó. Aztán rájöttem,hogy a régit dícsérte mindenki és ezt már kevésbé. Pedig úgy megörültem neki, hogy van valami szer ami tényleg hatásos és gyorsan hat, de korai öröm volt. :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld meg gyógyszertárban kikevertetni, egy próbát megér, 1000 ft alatt elvileg megúszható...

      Törlés
  11. :D Szórakoztató volt :) én is csaka régit próbáltam,de sajnos nekem az sem volt elég :( (így egyértelműen ezt ki sem próbálom :D )

    VálaszTörlés
  12. Aztamindenit! A csomagoláson eléggé meglepődtem :O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. He-he...pedig cukiiii..olyan mintha babáknak lenne :-D

      Törlés
  13. Pedig örültem mikor meghallottam, hogy lesz újra, mert a régit még én is használtam anno, de sajnálom, hogy ez már nem az az aknesol... Jó, hogy ilyen részletesen írtál róla (mint mindig, mindenről), azt szeretem, hogy mindig olyan alaposan körbejárod a témát, és mindenre kiterjedő véleményt írsz. Így ezt már biztosan nem veszem meg, de egy gyógyszertári próbát lehet megér...

    VálaszTörlés
  14. Szia!
    Most néztem a rossmann akciós újságot és rábukkantam egy acne solve nevű termékre. Ugyanaz a sárga doboz, a farmermintával és 50 milis. Lehet ez lenne az eredeti receptes új néven? Gondoltam szólok neked, hátha érdekel. Nekem amúgy az Akneroxid 50 mg/gél vált be. Hamar eltűntek a pattanások, most már nincs szükségem rá, havonta 1-2x rakom fel 1-2 pattira, viszont bepirosodik a rész ahova tettem, régen ezzel nem volt gond. Nem próbáltad esetleg?

    VálaszTörlés
  15. Na most néztem más is írta az acne solvét bocsi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sokan rárepültek erre a csomagolásra ahogy nézem:-)

      Akneroxid nekem is van mindig itthon, szintén csak az extra nagy patikra pöttyözöm, de kikészíti a bőrömet azon a helyen, így mérlegelek, hogy vagy pati vagy vörös száraz folt :-)

      Törlés
  16. Sziasztok! Eddig kettő gyógyszertárban próbáltam kikevertetni (a Ferenciek terénél és a Lehel Csarnokban), de egyik helyen sem készítették el. Ha esetleg valakinek sikerül valahol kikevertetnie, kérem, írja meg, hogy hol. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oksi, én is fogok próbálkozni, mindenképpen írok, ha találok helyet.
      Egyébként tuti keverik itt-ott, mert nekem már árat is mondtak (7-800ft)..
      Aki csináltatta már, az írjon pls!
      :-)

      Törlés
    2. Szia az Őrs vezér téren a Sugár patikába kikeverik.

      Törlés
  17. Én ma láttam ennek a reklámját egy újságban: http://kremmania.hu/kremek/egyeb-acne-solve-oldat
    Szerintem ő lesz az új, a csomagolás is majdnem ugyanaz. :)
    Nekem se nagyon vált be az aknesol clean.

    VálaszTörlés
  18. Upsz, már látom, hogy írtatok róla, bocsánat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Semmi gáz, de sajnos az összetevőknek semmi köze az eredeti régi aknesolhoz:-(

      Törlés
  19. Én megpróbálom megcsináltatni Db-ben(mivel van gyógyszerész barátnőm :)). Mindjárt fel is hívom és megkérdezem, mit szól a dologhoz :)
    Írni fogok, amint van válasz!

    VálaszTörlés
  20. Szia!

    Ez a recept, amit megadtál, tuti és teljes?

    (9 gramm METHENAMINUM (meténamin) (baci ölő)
    0.45 gramm TINCTURA BENZOE (antiszeptikus, fertőzés ellenes, csíra ölő, tinktúr=alkoholos kivonat)
    50.54 gramm 70% ALCOHOL ( 96%-os alkohol és desztillált víz) )

    Csak azért kérdezem, hogy nehogy valami gáz legyen belőle. Őszintén szólva még sosem csináltam ilyen "kevertetést", de ugyebár a vegyszerekből csúnya dolgok is kisülhetnek.. :)

    Szóval nyugtass meg lécci, hogy ez így rendben van.

    Köszi:
    R.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyógyszertárban tudni fogják ezt milyen arányba kell kikeverni, az alapja a desztillált víz + alcohol + tinctura benzoe + methenaminum.

      Ha jelzed a patikusnak, hogy ez a régi aknesol lesz, gyanítom tudni fogja.

      Ez a gyártó közzétett hivatalos receptje, nem az enyém, állítólag az eredeti termék ezt és ilyen arányban tartalmazta.

      A krémmánián találsz a hozzászólók között olyat aki kikevertette, én még csak 1-2 hét múlva tervezem.

      Törlés
  21. Ááá, valakinek sikerült valahol kikevertetnie? Ha igen, hol és milyen a hatás? Nagyon fontos lenne! Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  22. Sziasztok!Ha valakit érdekelne Romániában még mindi a régi sárga csomagolásu van tavaly nyárom vettem utoljára, ugyhogy nem tudom, hogy még lehet-e kapni gyogyszertárba, de online tuti lehet rendelni.
    pl. itt egy link : http://www.farmaverde.ro/acnee-si-ten-gras-c-153_215/aknesol-lotiune-antiacneica-60ml-quantum-pharm-p-3403 , de több román oldalon is megtalálható,ugy gondolom ha leghet rendelni, akkor szerintem meg ezt forgalmazzák.

    VálaszTörlés
  23. Sziasztok!

    Én is nagyon hiányoltam a régi Aknesolt, mert az új egy fabatkát sem ér. Így az itt olvasottak hatására megkértem a menyasszonyomat (aki már csak egy hétig a menyasszonyom:)), hogy adja le a receptet itt Békéscsabán a Sas Patikában, hogy keverjék ki. Ezt másnapra meg is tették, 625.- Ft volt. A patikus hölgy mondta (mert én mentem be a készítményért), hogy legközelebb elég vinni a blokkon szereplő receptet. Így kikeverve tényleg a régi Aknesolt kapjuk, ugyanaz a szag, ugyanaz a fehér porszerű anyag. Nagyon hatásos.

    VálaszTörlés
  24. Én épp ma vettem... nem érzékeltem, hogy eltűnt a piacról, évente kb. egy flakonnal használtam... Az árát már a fizetésekor érzékeltem, aztán most rákerestem, hogy mennyibe is került mondjuk egy éve, így találtam ide... És dettó ugyanazt a mozit olvastam tőled, ami bennem is lepörgött... szebb... kisebb... drágább... Hogy a hatása és az összetevők nem ugyanaz, meg sem fordult a fejemben... És most nagyon csalódott vagyok... A régi fajta az egyetlen szer volt, ami valóban, pár nap alatt megoldotta a problémákat, bár nekem az ujjam sem esett le tőle :D ... Most ezzel az újjal mit csináljak? Igen, kérjük a régit vissza!

    VálaszTörlés
  25. A 3. kerületi Kiscelli patikában kikeverik. Amíg nem volt kapható kényszerhelyetben voltam és bevittem a régi dobozát, hogy készítsenek róla másolatot. Minden gond nélkül elkészítették. A recept meg van náluk, bármikor újrakeverik.
    Egyébként pattanásokra ajánlom belsőleg a Schüssler 8-as sóját. Nekem rengeteget segített.

    VálaszTörlés
  26. De jó, hogy ide találtam, én is épp bosszankodom az új AKNESOL-on, semmit sem ér ... sőt. Évtizedekig használtam a régit, mert annyira elégedett voltam vele, s 1 flakon évekig is kitartott. Na én is próbálok akkor kevertetni, köszönöm az ötletet/receptet :)

    VálaszTörlés
  27. Sajnos ez az új sokkal gyengébb.A régi rövid időn belül eltüntette a pattanásaimat és nekem sajnos nagyon csúnya volt az arcom.A mai napig is küzködök vele,mert nem segít semmi sem.Sajnálom, hogy nem a régi összetevőkből van.😞

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Örülök minden véleménynek, köszönöm, hogy időt fordítottál rám!

Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik majd meg ( ezért nem látod azonnal amit írtál ), így biztosítom, hogy minden hozzászólást elolvassak!

Mail címet NE küldjetek itt, akkor írjatok mailt (sminkesmas@gmail.com), illetve reklám "szagú" weboldal linkeket sem fogok megjeleníteni, erre a célra az "Együttműködés" menüpontot ajánlom.

Köszönöm a megértést és a türelmet!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milium, Xanthelasma...Avagy a szem környékén jelentkező "gríz"

Egy kedves kérdező hívta fel a figyelmemet erre a nem elhanyagolható jelenségre.. http://www.skinsight.com/adult/milia.htm Milium: gríz, ami elsősorban a szem környékén és járomcsonton található, nem gyulladt, zárt comedohoz hasonlító fehér hólyagok, amik kemény faggyút tartalmaznak. Kozmetikus vagy bőrgyógyász távolítja el, tűvel, lézerrel, elektromos kezeléssel. A "bőrprobléma kisokos" menüpont alatt találtok egyébként tömör, rövid infókat ABC rendbe szedve a jellemző bőrelváltozásokról.

Pattanás, korpás szeborrea és társai...avagy bőrprobléma kisokos

Aki rendszeresen olvas, biztos tudja, hogy olyan fogalmakkal is dobálózok ami nem mindenkinek tiszta. Korpás szeborrea/zárt comedo A bőrproblémák megnevezéseiben szeretnék most egy kis segítséget nyújtani. Akné/akne vulgaris: pattanás, amikor a faggyúmirigy elzáródik és a bacik miatt begyullad. Akne fulminans amikor nagy területen gyulladt aknés a bőr, akne conglobata pedig egy súlyos forma amikor ezek a csomók teljesen összegyulladnak. Általában folyékony genny van bennük. Jellemzően hormonális okai vannak.

Tényleg olyan nagy szám? Retin A a lézer helyett? Kipróbáltam..

Sokan várják már ezt a bejegyzést, hisz idén télen elmaradt a lézer, vagy bármilyen extra kezelés az életemből. Retin-A - 0.05% Valami miatt..mi miatt? Az az oka, hogy bőrgyógyásszal sikerült Retin A krémet felíratnom, és mivel ez itthon nem kapható, így a receptet külföldön kiváltanom . Nagyon nagy reményekkel és extrán bezsongva kezdtem meg a krém használatát a télen, látva a sok interneten fellelhető csodás átváltozást amit a gyógyszertári A vitaminos krémek okoztak.

Gyógyszertári kenceficék

Glyco-A , Fucidin, Davercin, Dalacin-T,  Neogranormon, Skinoren, Zineryt, Akneroxid Az itt látható kis csokor épp a jelenlegi készletet tükrözi, ennél volt nagyobb gyűjteményem is :-)

Frakcionált CO2 lézer - Összegzés

Ígértem nektek, hogy 3 kezelés végeztével összegzem a tapasztalatokat. Fraxel CO2 előtte-utána Előzményeket és részleteket ITT láttátok, a felépülés 6 napig tart, tehát nem árt egy hetet rászánni erre az ügyre. Persze akit nem zavar ha így mutatkozik, akkor valójában 1-2 nap is elég otthon, mert aztán már semmilyen kellemetlenség nem érezhető..csak a látvány gáz.