Ugrás a fő tartalomra

Gyógyszertári kenceficék

Glyco-A , Fucidin, Davercin, Dalacin-T,
 Neogranormon, Skinoren, Zineryt, Akneroxid
Az itt látható kis csokor épp a jelenlegi készletet tükrözi, ennél volt nagyobb gyűjteményem is :-)





Akkor sorban:
-ISIS pharma GLYCO A 12%: ez egy recept nélkül kapható glyco savas hámlasztó készítmény .Nekem bőrgyógyász ajánlotta sok évvel ezelőtt. Ideális azoknak akiknek száraz a bőre és mitesszerek / comedók tarkítják, vagy apró ráncokkal küzdenek. Sebes vagy kinyomkodott bőrre nem szabad kenni. Az elején kicsit csíphet a savnak köszönhetően, de ez az érzés megszűnik ha a bőr megszokta a terméket. Én kúra szerűen használom, ha beszívta a bőr -nagyon könnyen beszívja,krémes állaga van- akkor használom a hidratáló krémeimet fölé.
Nagyon szépen fölpuhítja a bőrt, a felszínen lévő pigmentációkat is halványítja, szép egységes bőrszínt varázsol, megnyitja a pórusokat, normalizálja a faggyú működést.

Ára: 4-5000ft

-Fucidin krém: ez az antibiotikum tartalmú krém, gyulladásra, baktérium által fertőzött gumókra való. A bőr alá gyulladó comedóimra kaptam, bekentem és bedunsztoltam ( leragasztottam ), és szépen lehúzta a borsónyi görcsöket ( olyan 2 nap alatt). Sebes gyulladásra és szőrtüsző gyulladásra is javasolják. Kellemes krém állaga van.

-Davercin gél: szintén antibiotikum tartalmú, de ezt acne /akne -ra javasolják,nem mitesszerre való . Áttetsző gél, ami alkoholos illatú,szinte a szagán érezni,hogy szárít. Hatását tekintve- az én tapasztalatom szerint- nem szárít annyira mint vártam, a gyulladt aknéra pöttyözve csökkenti a gyulladást, lehúzza / összenyomja a gumót, de a pattanás teteje valahogy úgy megpörsen / megmaródik tőle.

-Dalacin-T: antibiotikum, baktérium ölő. Aknés fertőzésekre írják föl. Ez egy szivacsos végű alkoholos tonik. Én ha nagyon ramaty a bőröm tonik helyett használom. Igaz szárít de néha jót tesz, főleg ha pl megnyomkodom magam.


-Neogranormon : ezt a hámosító sűrű kenőcsöt biztos mindenki ismeri. Jó szolgálatot tesz a sebesre nyomkodott száraz bőrömre, amit sikeresen tovább szárítok a fenn említett kencékkel, a felmaródásokra, vagy bőrgyulladásra. Csak pöttyönként használom a sebekre,szépen behámosítja és lehúzza a pirosságot is. A túlzott használat nekem megvastagította a bőröm, illetve mitesszerek képződtek. Kis mennyiségbe és indokoltan használom, csakis a problémás részekre.

-Skinoren: a nagy kedvenc, egy könnyű krém formában. Ez nem szárítja a bőrömet, csökkenti a szarusodást, ezáltal megnyitja a pórusaimat, nem képződik annyi comedo és pattanás. Baktérium ölő tulajdonsággal is rendelkezik, így megelőzi a fertőzést / gyulladást. Pigmentált bőrre is javasolják,mert csökkenti az elszíneződést. Az elején kicsit száríthat -ez szerintem a gyenge hámlasztó hatás miatt van- de hetek múlva ez elmúlik és nagyon szépen fel tudja javítani a bőrképet. Több hónapon keresztül javasolják a használatát.

-Zineryt: a skinoren mellett ez vállt be a legjobban. Kinézetre és alkalmazásra olyan mint a dalacin-t , de nekem jobban használt. Sajnos ez is antibiotikum tartalmú, alkoholos,cink tartalmú, faggyú oldó hatású. Mitesszerre és aknéra is javasolják. Ezt nem csak pöttyözésre használom,hanem a teljes felületet ecsetelem,ha épp berobban a bőröm. Az első hetekben ez is szárít,de 2 hét után ez nálam ez elmúlt. Nagyon látványos javulást értem el vele amikor a skinorennel használtam.Olyan 3 hét után már észre lehetett venni a javulást.Sajnos mint minden más, véglegesen nem szünteti meg a problémát, de legalább hatékony.

-Akneroxid 5 vagy 10: baktérium ölő, hámlasztást segítő, faggyú csökkentő krém. A  10-es erősebb verziója az 5-ös jelzésűnek. Kipróbáltam mindkettőt..igazából egyiket sem az én bőrömre találták ki. Biztos hatékony, mert 1 hét után észre vettem a pattanások csökkenését,viszont ez olyan magas fokú száradással és bőrvastagodással járt nálam, hogy úgy éreztem tönkre teszem magam vele. Zsíros, aknés bőrre biztos ez az ideális megoldás. Jelenleg csak extrém durva gyulladt patikra kenem-mindenmind1 alapon-. Fehérítő hatása miatt a bőrpírt is szépen lehúzza, viszont vigyázzatok,mert a hipó erejével fakít minden textíliát!Napozni sem lehet vele,mert foltos barnulást vagy leégést eredményez.


Összefoglalva: én sem vagyok híve a sok kemikáliának és antibiotikumnak, de sok esetben sajnos csak ezek jelentenek ( néha csak átmeneti) megoldást. A felül fertőződések elkerülésére tényleg ideálisak. Nekem az alábbi dolgok voltak hatásosak a száraz comedós / mitesszeres bőrömre : este zineryt oldat  aminek teljes száradása után kentem a skinoren krémet , reggel pedig glyco-A krém ,és száradás után olaj mentes hidratáló krém alkalmazása. Nagyon szépen lehúzta a gyulladásaimat, csökkentek a bőrproblémák, szebb lett a bőrkép.
Persze én sem használom ezeket a gyógyszereket folyamatosan, de szükség szerint alkalmazom őket.


Nektek van bevált gyógyszeres krém / ecsetelő  a bőrötökre? Mi a ti tapasztalataitok?

Megjegyzések

  1. Ez milyen jól fog jönni ahhoz a részhez, mikor a krémekről fogok írni :D Tuti linkelni foglak :)
    A felét már én is kipróbáltam. Nekem a skinoren nagyon durván szárított :-S Mondjuk ez is kiscsikó koromban volt, amikor még ilyen garnier féle szutykokkal álltam neki a tisztításnak.
    Csak nekem annyira minimál már a bőrhibám, h nincs az a doki, aki felírná a skinorent >.<

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak bátran :-) örülnék..

      Skinoren az elején- az első alkalmazáskor 1-2 nap valóban szárít és csíphet is picit, de elég hamar túl voltam rajta, és folyamatos használatkor ez a szárítás teljesen megszűnik -sőőőt, nyoma se marad.
      Pigment foltokra is felírják, mert arra is hatékony.
      De ha nem muszáj és szép a bőröd, ne mérgezd magad vele...Bár én szeretem, de csak azért mert nekem szinte csak ez használ..

      Törlés
  2. 2 hete vettem patikában Ebrimycin nevű kencét, recept nélkül adják. A honlapja szerint "pattanások" helyi kezelésére szolgál. (Sztem elég gáz, hogy ott is egy kalap alá veszik az összes szörnyecskét, mindet pattanásnak nevezve, no de mindegy.)
    Eddig bejött a cucc, jót tett a zárt komedóknak, némelyiket megnyitotta, de a gyulladást mindenképpen lehúzta.
    Elég érdekes, hogy a dudorok a nyakamon, állvonal alatt, meg a fülem mögött tenyésznek, az arcom meg tök szép. Ugyanazokat a krémeket kenem a nyakamra is, most Isis Pharma is játszik. A fogaim jók, a vérképem jó, mi lehet az oka?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hallottam már róla.

      A probléma amiről írsz ( a dudorok az áll vonalán stb) a hormonális problémát, gyulladást vagy étel/gyógyszer intoleranciát sejtet.
      Gyulladt gumók ezek?

      Hiába jó a vérképed (a CRP is?), ehhez speciális vizsgálatok szükségesek...no és persze nem a laboros tól-ig eredmények, hanem a hormonoknál pl a ciklustól és egymástól függően hogy állnak a számok..szóval még 1 olyan ember is kell aki a bőröd függvényében étékeli az eredményt.

      Ha nem gyulladt göbök, csak mondjuk zárt comedók nyugalmi állapotban, akkor lehet a hajadtól is ( ha odaér), valakit teljesen irritál és mitesszeres lesz a saját hajától:-(

      Törlés
  3. Uhhh, köszi... Örülök, hogy a sima vérvételre eljutottam, nem vagyok az a nagy orvoshoz járós fajta, hála Istennek ritkán is szorulok rá. A hajamra én is gyanakodtam (állig ér), mostanában összefogva hordom/hordanám, de az meg nem áll jól. Ahhh, micsoda dilemma... :)))) Szóval, azt hiszem, ennyiben maradunk, és továbbra is felnézek rád a kitartásodért és az alaposságodért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-D..hát igen, így nehéz ..
      Azért majd ha lesz időd-kedved-energiád, mindenképpen deríts rá fényt, hogy mitől lehet;-)

      Törlés
  4. Jelentem, svédcseppes áttörlés+új aknesol (szerintem rózsavíz a régihez képest)+Ebrimicin kombó jelentős javulást eredményezett. Lehet, veszek ilyet a 14 éves keresztlánykámnak, aki ugyebár küzd a kamaszkori ragyákkal a szép kis arcán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naaaaa tök örülök!!!
      Reméljük tartós lesz a szép eredmény!

      Törlés
  5. Tegnap én is beszereztem a Glyco A-t . Eddig a paula's choice 8% aha-t használtam, amivel majdnem tökéletesen elégedett voltam, de egy idő után heti 2 használat mellett is megmaradtak a hámlós részek - télen nekem a T vonalam hámlik meg a fülem kicsit :(, bőrgy. szerint szeborheásan - úgyhogy nem gondoltam kipróbálom ezt. Viszont itthon vettem észre hogy ez bizony illatosított, és nem is akármivel, mert amikor a Kremmánián megláttam az összetevő listát majdnem rosszul lettem. Úgyhogy tegnap este csak a T vonalat pacsmagoltam be vékonyan, és vártam h mi lesz. Kicsit melegített de pár perc és elmúlt, fél óra múlva felkentem rá a Ruborilt - a simát, de ezt már nem is gyártják talán - biztos ami fix alapon az esetleges irritáció elkerülése végett. Nekem a pofikáim hajlamosak kipirosodni meg érzékennyé válni, bal oldalon van egy pirinyó ér elpattanás is, de alig látható. Úgyhogy az arcomra nem mertem a Glyco A-t kenni, a paulásat kentem, semmi baja nem volt, imádta, szem környékre is nyomattam, az nem illatosított.
    Ma reggelre pici hámlás jött elő, de nem sok, és másabb, mert nagyon könnyen lejött - feltételezem, hogy ez az elhált rész. Remélem azért el tudom használgatni. Csak ha erős hámlás lép fel nem tudom majd, hogy az irritálós illatanyagoktól (minek tesznek bele?????), vagy túl erős nekem a 12%....
    Amúgy BHA-t akartam kipróbálni, lehet jobban reagálok rá mint az AHA-ra, vagy mind kettő felváltva, ez még a jövő zenéje. Nincsenek mély ráncaim, nagyon pici a száj vonalnál mimikai, meg esetleg szárazságból adódó szem körül. Úgyhogy abszolút megelőzés alapon kezelem magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én ennek az összetételét nem is néztem, mert annnnnyyyira szeretem, hogy na!
      Hámlás kb 1-2 hét használat után már nem lesz, természetesen csak az elhalt részt "bántja".

      Törlés
  6. Igen, annak ellenére hogy lehetne szebb az összetétele, majdnem csak maximális véleményekkel bír, úgyhogy remélem nem én leszek a kivétel. Könnyebben hozzá tudok jutni mint a paulás hámlasztókhoz, (meg ha onnan rendelek, akkor eleve nem egy dolgot, mert ugye több jobban megéri) jó lenne ha nálam is működne, eddig úgy néz ki okés.

    VálaszTörlés
  7. A Neogranormon és az ISIS Pharma nálam is csodákat tett. Hiperpigmentáció és szőrtüszőgyulladás kerített fogságba, de e két termék kombója teljesen meggyógyított. Nagyon szeretem ezeket a patikában kapható kenőcsöket, mert tudom, hogy valóban a hatóanyagokért fizetek, és rendes tárolás mellett hosszú időn át eláll mondjuk hűtőben. Nemrég ismerkedtem meg a Tetrannal, te hallotál már róla? Először körömágybőr- gyulladásra vettem, de szinte a tizedét használtam el rá. És mivel egy antibakteriális szer a fő hatóanyaga, beugrott az aknék és egyéb bacis gyulladások kezelése. Kiválóan alkalmazható mindenhova, mellékhatások nélkül. Nekem mostmár e három termék képezi a mini gyógyszertáramat otthon. :-) Érdemes kipróbálni szerintem! :-) U.i.: a Tetran fogyasztói ára 100-1500 Ft környékén mozog, szóval csődbe döntő költségekbe sem kell verni magunkat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ismerem a Tetran kenőcsöt, de idáig max csípésekre, égésre vagy kiütésekre használtam..de látom szőrtüsző gyulladásra is alkalmazható, így gondolom tényleg érdemes kipróbálni és rápöttyözni 1-2 gyulladt gumóra..hmmm..be fogom tesztelni, köszönöm az ötletet:-)

      Törlés
  8. szia!
    A zineryt-et kiadják valahol recept nélkül budapesten, nem tudod? Elég macerás mindig felíratni rohangálni sajnos és nem találtam még olyan helyet, ahol kiadnák:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szoktam próbálkozni ..egyszerűbb nekem egy magánorvos a közelben és felíratom :-(..az SZTK-t én sem ülném végig..

      Törlés

Megjegyzés küldése

Örülök minden véleménynek, köszönöm, hogy időt fordítottál rám!

Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik majd meg ( ezért nem látod azonnal amit írtál ), így biztosítom, hogy minden hozzászólást elolvassak!

Mail címet NE küldjetek itt, akkor írjatok mailt (sminkesmas@gmail.com), illetve reklám "szagú" weboldal linkeket sem fogok megjeleníteni, erre a célra az "Együttműködés" menüpontot ajánlom.

Köszönöm a megértést és a türelmet!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milium, Xanthelasma...Avagy a szem környékén jelentkező "gríz"

Egy kedves kérdező hívta fel a figyelmemet erre a nem elhanyagolható jelenségre.. http://www.skinsight.com/adult/milia.htm Milium: gríz, ami elsősorban a szem környékén és járomcsonton található, nem gyulladt, zárt comedohoz hasonlító fehér hólyagok, amik kemény faggyút tartalmaznak. Kozmetikus vagy bőrgyógyász távolítja el, tűvel, lézerrel, elektromos kezeléssel. A "bőrprobléma kisokos" menüpont alatt találtok egyébként tömör, rövid infókat ABC rendbe szedve a jellemző bőrelváltozásokról.

Pattanás, korpás szeborrea és társai...avagy bőrprobléma kisokos

Aki rendszeresen olvas, biztos tudja, hogy olyan fogalmakkal is dobálózok ami nem mindenkinek tiszta. Korpás szeborrea/zárt comedo A bőrproblémák megnevezéseiben szeretnék most egy kis segítséget nyújtani. Akné/akne vulgaris: pattanás, amikor a faggyúmirigy elzáródik és a bacik miatt begyullad. Akne fulminans amikor nagy területen gyulladt aknés a bőr, akne conglobata pedig egy súlyos forma amikor ezek a csomók teljesen összegyulladnak. Általában folyékony genny van bennük. Jellemzően hormonális okai vannak.

Tényleg olyan nagy szám? Retin A a lézer helyett? Kipróbáltam..

Sokan várják már ezt a bejegyzést, hisz idén télen elmaradt a lézer, vagy bármilyen extra kezelés az életemből. Retin-A - 0.05% Valami miatt..mi miatt? Az az oka, hogy bőrgyógyásszal sikerült Retin A krémet felíratnom, és mivel ez itthon nem kapható, így a receptet külföldön kiváltanom . Nagyon nagy reményekkel és extrán bezsongva kezdtem meg a krém használatát a télen, látva a sok interneten fellelhető csodás átváltozást amit a gyógyszertári A vitaminos krémek okoztak.

Frakcionált CO2 lézer - Összegzés

Ígértem nektek, hogy 3 kezelés végeztével összegzem a tapasztalatokat. Fraxel CO2 előtte-utána Előzményeket és részleteket ITT láttátok, a felépülés 6 napig tart, tehát nem árt egy hetet rászánni erre az ügyre. Persze akit nem zavar ha így mutatkozik, akkor valójában 1-2 nap is elég otthon, mert aztán már semmilyen kellemetlenség nem érezhető..csak a látvány gáz.