Ugrás a fő tartalomra

2016 - Nagy alapozó körkép és vélemény

Kedvenc legjobb alapozóim
Kicsit nagy volt a kihagyás, hisz 2 éve nem írtam nektek a kedvencekről ( az akkori bejegyzést ITT találjátok). Alapozókról pedig 2012-ben írtam egy összehasonlítást ITT..nem mai..Egyrészt egyre kevesebb időm jut a blog írására, másrészt nem éreztem idejét egy ilyen összefoglalónak.

De most lássuk -jobb bontásban mint anno- mi maradt és mi változott.
Bontás lesz a dologból, így több részletben szülöm meg nektek, hogy miket szeretek, mert sok termékről van már kialakult véleményem, és ez jóval többrétűbb mint a "kedvenceim" felsorolása.



Alapozók:  mindig más alapozót szeretek igazán a saját bőrömre alkalmazni, amit a bőröm állapotától teszek függővé. Amit tudni kell, hogy száraz, korpás seborreás bőröm van, tehát nem ritkák a mitesszerek, pattanások. Szeretem a közepesen erős fedést, de nem a maszk szerűt, ami külön életet él a bőrömön vagy kiemeli a szárazságot. Pigment foltokkal és hegekkel is el vagyok látva.

A kettő amiért a legtöbbször nyúlok- ha épp problémás a bőröm akkor a Missha 27.-es  Perfect Cover és ha nem annyira problémás akkor a Mac Studio fix ( nc35).

Érdekes, hogy a blogon egyikről sem volt egy olyan igazi hypolós bejegyzésem, de a Missha-ról szín tesztet és infót ITT találtok, a Mac alapozó pedig ITT szerepelt anno.
Egyébként pedig sminkesként másokon illetve alkalmakkor magamon is airbrusht használok ha szuper tartós és veszettül egyenletes, láthatatlan alapozást akarok. A Kett és Temptu márkákat használom. Az a helyzet, hogy ezt a finisht egy normál alapozóm se produkálja.

Vannak ezen kívül még persze szuper alapozók, de nem mind működnek az én foltos, heges, száraz de van, hogy sebes pattanásos bőrömön. Szóval nem egyszerű a történet.

A képekről:
A képeken az alapozó nélküli bőr van a bal felső sarokban, alatta a sima alapozó, és mellette a jobb felső sarokban pedig könnyű Hd púderrel lepúderezve, alatta pedig a használt termék.
Vaku nélkül extra nagyításban láthatjátok, vakuval sokkal szebb lenne a bőrkép, így az nem lett volna reális fotó.
Estée Lauder- Double wear alapozó

Lássuk akkor részletesen:

Az Estée Lauder ikonikus Double Wear alapozóját is jónak találom, de sajnos rajtam nem természetes hatású, igaz jól fedi a foltokat és pattanásokat ( rétegezve), viszont kiemeli a tágabb pórusokat és rajtam feltűnőbbé teszi az egyenetlenségeket. Olyan mintha a bőröm húzódna, és szárazabbnak, öregebbnek mutatja mint amilyen. Fiatal, zsíros vagy normál bőrön szebben mutat. Hiába tartós és fed jól, ha külön rétegként él rajtam. Az én bőrtípusomnak nem ideális, max estére mű fénybe...na ott szuper!
Előnye: gyorsan száradó, tartós, jó fedésű
Hátránya: száraz bőrbe nem olvad bele, hanem sajnos maszk szerűen hat

Make up for ever - Hd alapozó

A Make Up For Ever (MUFE) Hd alapozója is nagyon jó, ITT írtam róla, ez szuper természetes, könnyű és lágy, éles napfénybe is láthatatlan tud maradni. Viszont sajnos csak akkor tudom használni amikor extra jó formába van a bőröm, mert nem fed annyira és úgy ahogy a kevésbé szerencsés napokon a fenn említett két kedvenc teljesít - mégha azok jobban is látszanak esetleg rajtam.
Teszteltem: ITT
Előnye: nagyon természetes, bőrfényű, nem maszk szerű, láthatatlan, nem szárít, nem emeli ki a hibákat, rengeteg szín
Hátránya: gyengébb fedés, nem kapható itthon (webshop vagy Bécs)
Paris Berlin- Le fluide

A Paris Berlin le fluide, amiről beszámolót ITT találsz, szintén egy jó alapozó, viszont nem mindegy a bőr alá ápolása ennél a terméknél, így csak akkor alkalmazom, ha ezeknek eleget tettem. Ebből az következik, hogy inkább hűvösebb időben szeretem, mert jobban működik azokkal a krémekkel és primerekkel -amik nekem beváltak vele- 20-25 fok alatt.
Teszteltem: ITT
Előnye: fotózáshoz ideális mert egyenletes szép bőrt mutat a pigment tartalma miatt, mesterséges fénybe mutat a legszebben, tartós
Hátránya: alapos előkészítést igényel mint a száraz és a zsíros bőrnél is ( alaposan hidratálni kell )

Paris Berlin - Le teint hightech
Paris Berlin le teint hightech (HD) a sokak által ismert Le fluide könnyebb változata. Más színkóddal rendelkezik, ezért erre figyeljetek a vásárláskor. Ebből én a nyári színemnek megfelelőt vettem, így ebből következik, hogy csak akkor használom ha lebarnultam. Szerethető termék, nagyon természetes marad a bőrön, a fenn említett MUFE hd kistestvére, de azért a MUFE valahogy "bársonyosabb" a bőrön. Sajnos két okból csak alkalmanként nyúlok érte, egyik a sötétebb szín ( világosban nem volt nekem megfelelő árnyalat, kevergetni meg nem akartam), a másik ok pedig az, hogy szintén akkor szeretem viselni ha nem vállalhatatlan a bőröm.
Előnye: szinte láthatatlan, természetes megjelenésű a száraz bőrön is
Hátránya: enyhe fedés, és a színválasztéktól se dobtam hátast
Stargazer Pro foundation

Stargazer Pro foundation-ja, pedig meglepően szép finisht ad a száraz bőrnek, így mindig meglepődöm miért nem használom sűrűbben ezt az alapozót..talán azért mert ezt is több színből kell kevergetnem magamnak. Elsőre nagyon sűrű és zsíros hatásúnak tűnik, aztán amikor dolgozik vele az ember ez az érzet csökken. Nem szárad gyorsan ezért nem kenni-nyúzni kell a bőrön, hanem ütögetve építkezni vele. Jól fed, és valahogy szebb is ez a fedés textúrája rajtam mint az Estée L. DW, mert nem emeli úgy ki a bőr egyenetlenségeit. Viszont nem szárad olyan gyorsan és nem olyan lerobbanthatatlan mint az EL DW, így semmi közük egymáshoz, csak a textúra miatt hasonlítottam nektek. Építeni kell, és tényleg inkább a paskolás működik, de ugyanez igaz a Missha kedvencemre is. Télen jobban szeretem egyébként használni. Órák után is szép rajtam, sokkal inkább él a bőrömmel mint más ilyen fedésű termékek. Zsíros bőrre nem igazán ajánlom, ez száraz bőrre az igazi.
Előnye: olcsó, jól építhető, közepes vagy erős fedés, bőrfényű és száraz koros bőrön is szépen fest, órák után is szép a bőrömön (púderrel fixálva)
Hátránya: a színválaszték, és a kifényesedés, rá kell érezni az eloszlatásra
NYX HD alapozó

A NYX HD alapozója rajtam egyáltalán nem működik jól, és csak az első 4 órában szép. Ez nem azt jelenti, hogy nem jó az alapozó. ITT írtam róla, de valahogy a közeli bőrkép nem tetszik vele pár óra után. Nekem nagyon beleül a szárazabb részekbe, pórusokba, de nagyon érdekes, mert egy méterről semmi baja..szóval nem kell közelről nézni típus. Valószínű olyan bőrön lenne szép ami nem rendelkezik felszíni problémákkal - de akkor arra minek alapozó-, mert amúgy jól viselkedne rajtam is ha ezek nem lennének. A gyors kopása miatt fixálni kell.
Teszteltem: ITT
Előnye: számomra nincs, de talán olyan 1-2 méterről nincs baja
Hátránya: gyors kopás, beleül a bőr textúrájába, bonyolult beszerzés, csak tökéletes bőrre ajánlanám aki ugyan tök feleslegesen de valamit akar használni magára
Schrammek BB krém

Schrammek BB krém Classic azért kakukktojás, mert ha van igazi gyógyító krém, akkor ez az..Minden BB ősanyjáról ITT mutattam beszámolót. Ez a termék a gyulladt és sebes bőr megmentője. Szintén ütögetve kell felvinni. Sajnos egy idő után fényesedik, így inkább a korpás szeborreák azaz a száraz pattanásos bőrök viselik jobban. Ez egy gyógykrém kitűnő építhető fedéssel, miközben nyugtat és gyógyít. Hideg időben vagy olyan alkalmakkor használom amikor nem téma ha kissé fényesebb a fejem mint szeretem.
Teszteltem: ITT
Előnye: számomra a színe, mert nehéz sötétebb BB-re szert tenni, és az, hogy ez valóban gyógyít, mert erre van..itt csak egy plusz a fedés, primerként is tökéletes a száraz bőrnek
Hátránya: könnyen fényesedik és meg kell találni a technikát amivel egész nap a helyén marad
Malu wilz camouflage cream

Malu wilz camouflage cream: mivel tégelyes ez két esetben nagyon jó dolog, egyrészt bárhova egyszerűen viheted és nagyon gyors - tiszta - gyors munka végezhető vele. Ezt azért mondom, mert ha sietek akkor én kézzel alapozok - a folyékony termékekkel- mert nagyon gyorsan és szép munkát tudok így végezni magamon. Viszont utálom az alapozós kezem, így amit megspóroltam időt azt el is vesztem mert rohanok ki kezet mosni. Ezt a préselt krémet pedig szivaccsal hordom fel. Tiszta szivaccsal betunkolok a tégelybe, így felveszek annyit ami az egész arcomra elég ( mert vékonyan a legszebb),és már kész is vagyok. Természetesen ha nem rohanok, akkor kiemelek a tégelyekből a kézfejemre és ott keverem ki, puhítom fel a színeket- ez lenne az ideális és maximálisan higiénikus. Ha nagyon száraz a bőrfelszín vagy nem megfelelően alaposan készítettem elő a bőröm (ide nem kell zsíros krém, de fontos a megfelelő hidratáltsági szint) akkor nem a legszebb, de ha odafigyelek és ezt a terméket akarom aznap használni akkor nagyon szeretem. Jól fed és egyszerű használni. Csak a körültekintő bőrápolás miatt nem a kedvenc.
Teszteltem: ITT
Előnye: gyors, egyszerű, korrektor se kell, mert könnyű lokálisan rétegezni, jó fedés, kevésbé zsíros mint más ilyen préselt alapozók
Hátránya: elő kell készíteni a bőrt, ki kell keverni a színt, beszerezhetőség és a színválaszték hiánya

Missha perfect cover BB krém

Missha perfect cover: nagy előny, hogy szinte egy az egybe egyezik a bőröm árnyalatával. Azért valljuk be így kevésbé veszed észre az alapozódban rejlő gyengeségeket ha az teljesen a te árnyalatod. Másrészt szuper fedést tudok vele ütögetve építeni, és semmilyen irritációt ne okoz akkor sem ha extra hosszan vagy épp tűző napon viseled. Nem szárít nem zsírosít, nem okoz pattanást. Mivel BB krém, ezért akkor használom ha a bőrön fáradt, pattanásos, vagy irritált. Pár nap alatt rendbe hoz. A finsht is szeretem mert természetes, a szín is jól idomul a barna és a sápadtabb téli bőrömhöz is.
Előnye: jó hatással van a bőrömre, viszonylag természetes rajtam a vastag építgetés után is, jót tesz a bőrömnek, megfelel a színe, tartós rajtam és nem emeli ki a bőrhibáimat
Hátránya: egy idő után a száraz bőrön is kifényesedik, a színválaszték ( másnak)
Mac Studo fix foundation

Mac Studio fix foundation amiből az NC 35 talán egy kicsit (narancs)sárgásabb nekem mint kéne, de valahogy mégis működik. Érdekes módon ezt is tudom használni téli és nyári színemen is. Nagyon szép matt a bőrömön, de mégsem száraz vagy poros hatású. Nem szárít, ott fed ahol kell, de mégsem maszk. Építhetném, de tökéletes a Mac pro longwear korrektorral, így inkább ha kell akkor azt használom itt-ott. Természetes amennyire kell és nem kell semmi extrát tennem a bőrömmel, hogy jól viselkedjen rajta. Ha nincs időm tökölni és biztosra akarok menni akkor ehhez nyúlok. Tehát majdnem mindig, csak talán akkor nem ha túl sok korrektor kellene mellé, mert akkor inkább erősebben fedő alapozót választok.
Előnye: gyönyörű finish rajtam ami hosszan kitart, nem fényesedik ki a száraz bőrön, nem él külön életet rajta, közepes így természetes fedés
Hátránya: hiányolom az olívás árnyalatokat a Mac-tól


Következő részekben a primerek és a púderek lesznek nagyító alatt.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milium, Xanthelasma...Avagy a szem környékén jelentkező "gríz"

Egy kedves kérdező hívta fel a figyelmemet erre a nem elhanyagolható jelenségre.. http://www.skinsight.com/adult/milia.htm Milium: gríz, ami elsősorban a szem környékén és járomcsonton található, nem gyulladt, zárt comedohoz hasonlító fehér hólyagok, amik kemény faggyút tartalmaznak. Kozmetikus vagy bőrgyógyász távolítja el, tűvel, lézerrel, elektromos kezeléssel. A "bőrprobléma kisokos" menüpont alatt találtok egyébként tömör, rövid infókat ABC rendbe szedve a jellemző bőrelváltozásokról.

Pattanás, korpás szeborrea és társai...avagy bőrprobléma kisokos

Aki rendszeresen olvas, biztos tudja, hogy olyan fogalmakkal is dobálózok ami nem mindenkinek tiszta. Korpás szeborrea/zárt comedo A bőrproblémák megnevezéseiben szeretnék most egy kis segítséget nyújtani. Akné/akne vulgaris: pattanás, amikor a faggyúmirigy elzáródik és a bacik miatt begyullad. Akne fulminans amikor nagy területen gyulladt aknés a bőr, akne conglobata pedig egy súlyos forma amikor ezek a csomók teljesen összegyulladnak. Általában folyékony genny van bennük. Jellemzően hormonális okai vannak.

Tényleg olyan nagy szám? Retin A a lézer helyett? Kipróbáltam..

Sokan várják már ezt a bejegyzést, hisz idén télen elmaradt a lézer, vagy bármilyen extra kezelés az életemből. Retin-A - 0.05% Valami miatt..mi miatt? Az az oka, hogy bőrgyógyásszal sikerült Retin A krémet felíratnom, és mivel ez itthon nem kapható, így a receptet külföldön kiváltanom . Nagyon nagy reményekkel és extrán bezsongva kezdtem meg a krém használatát a télen, látva a sok interneten fellelhető csodás átváltozást amit a gyógyszertári A vitaminos krémek okoztak.

Gyógyszertári kenceficék

Glyco-A , Fucidin, Davercin, Dalacin-T,  Neogranormon, Skinoren, Zineryt, Akneroxid Az itt látható kis csokor épp a jelenlegi készletet tükrözi, ennél volt nagyobb gyűjteményem is :-)

Frakcionált CO2 lézer - Összegzés

Ígértem nektek, hogy 3 kezelés végeztével összegzem a tapasztalatokat. Fraxel CO2 előtte-utána Előzményeket és részleteket ITT láttátok, a felépülés 6 napig tart, tehát nem árt egy hetet rászánni erre az ügyre. Persze akit nem zavar ha így mutatkozik, akkor valójában 1-2 nap is elég otthon, mert aztán már semmilyen kellemetlenség nem érezhető..csak a látvány gáz.