Ugrás a fő tartalomra

FTC, Bioszálak, Vékonyszálas kontúr terápia, egyéni tapasztalataim őszintén

FTC szálak
Szálak, szálak szálak.
Foglalkoztam már a témával ITT meg ITT, de most az egyéni tapasztalataimat szeretném megosztani veletek.
Rengetegen kérdeztek a kezelésről, így látom a téma még mindig aktuális.

Maga a felszívódó szálas terápia lényege az, hogy kollagén rostok képződnek a szálak helyén, majd a szálak pár hónap alatt felszívódnak, és a megerősödött kollagén rost pedig marad...egy ideig ( nem örökre).

Az egésznek a titka abban rejlik, hogy nem a mennyiség a lényeg, hanem a jól megtervezett szálbehúzás.
Minden esetben ez egyedi és személyre szabott.
Vannak vékonyabb, vastag, hosszú és rövidebb szálak.
Még egyszer kiemelem, nem a behúzott szálak mennyisége a lényeg, bár bizonyos szám alatt nem hatásos a kezelés, de ha túl sok szálat húznak be, ott felléphet csomósodás és az arc eltorzulása is ( mint a túlzott töltőanyag bevitelnél).
A szúrások nyomai a kis piros pöttyök

Mivel nekem a teljes arcom nem kívánta, így csak a szám melletti részt (marionett redő és nevető ránc környéke) tartotta az orvosom megfelelőnek a kezelésre.
Havonta jártam, 3 alkalommal húztuk be a szálakat, így folyamatosan és egyszerre kevesebb szálból álló beavatkozáson vettem részt.

Rövid érzéstelenítő krém után a szálak behúzása ezen a helyen nem volt számomra fájdalmas, csupán kellemetlen, viszont a beavatkozás után még hetekig éreztem a bőröm alatt "bökő" vagy beszúró érzést itt ott, ami egy természetes velejáró ( ez idővel elmúlt).
Egyszer az egyik beszúrási pontnál egy kis gyulladás fellépett ( mint egy pattanás ), de ez pár napon belül elmúlt.
Már a beavatkozás napján sminkeltem és ödémás sem volt az arcom, minden olyan volt, mintha a kezelés meg sem történt volna.

Természetesen egész arcra kiterjedő esetekben ez jobban leterheli a szervezetet, és felléphet egy kis enyhe ödéma vagy nyúzottság, de nem feltétlen velejárója a dolognak.

Ez az egy ami begyulladt
Hova menjünk? Sajnos vannak olyan esetek, hogy a kezelést végző orvos nem ért a szálbehúzás technikájához, így hallottam már balul elsült kezelésről ( kitapintható csomók, túl sok szál behúzása egy helyre ami miatt megváltozott az arcforma), de ezek szélsőséges ügyek.
Javaslom olyan orvost válassz aki nem csak bőrgyógyászati kezeléseket végez, hanem akár teljes arcplasztikát is, mert ő valószínűleg jól ismeri (nem csak papírról) az arc izomzati és szerkezeti felépítését.
Nem mellesleg azt is jelzi, ha nem vagy alkalmas a kezelésre vagy nem lesz látványos az eredmény. Sajnos azok a bőrgyógyászati klinikák ahol nem nagy a repertoár a kezelésekre, hajlamosak rábeszélni az embert és a várt eredmény elmaradhat.

Véleményem a kezelésről: annyit biztos nem változtat mint egy arcplasztika vagy mint egy ráncfeltöltés. Számomra nem mutatott kiemelkedő eredményt a behúzás.
Ezért nincs előtte-utána fotó...amiket látok a neten azt senkinél sem láttam, pedig sok ismerősöm megcsináltatta már. Azok inkább reklámok vagy több kezelés kombinációi.
1 éve végeztettem, nehéz megállapítani azt, hogy ha nem csináltatom meg akkor most milyen lennék, de azt viszont látom, hogy semmi kiemelkedőt nem látok :-) na ezt jól megfogalmaztam.
Ártani biztos nem ártott, töltőanyagok híve nem vagyok ( mert sosem szívódnak fel maradéktalanul még a felszívódó anyagok sem, amik később halmozódhatnak, illetve később más készítmények injektálása során esetleg "összeveszhetnek" a bőr alatt, ami csomósodáshoz vezethet).

A nevetőránc nem tűnt el, nem huppant ki, ott van és úgy van, viszont talán nem annyira lötyi, hanem talán(!!) feszesebb, és jobban "tart" az a rész.
Sajnos máshogyan nem tudom megfogalmazni...senki sem veszi észre max én.

Sok barátnőm végeztette teljes arcon és többször a kezelést, de olyat senki sem állított, hogy ettől máshogyan nézne ki, és látványosan megfiatalodott tőle.
Mindenki (azaz a jó érzésű orvosok...) elmondja, hogy úgy tud hatásos lenni minden ilyen jellegű dolog, ha a bőrünk és problémánk állapotának megfelelően több kezelésből kombinálnak személyre egy kezelési sort, aminek esetlegesen ez is a része lehet.
Ez a szálbehúzás inkább a megereszkedett bőrre a megfelelő, nem változtat a bőr felszíni megjelenésén, és ráncokat sem tölt fel.

Összefoglalva: Én mindenképpen több kezelés kombinációjaként javaslom a szálas technikákat, így tudjuk több oldalról támogatni a "fiatalosabb" kinézetet.
Én minden esetben így járok el.
Ismét kiemelem, hogy ne magunkat diagnosztizáljuk, hogy milyen kezelésre van szükségünk, hanem több(!!) profi helyre is menjünk el, és kérjünk egyedi véleményt, hogy a problémáinkon mi segítene.
A szálbehúzásos módszereket a lézer, villanófény, RF, UH után és a ráncfeltöltés, botox előtt a legjobb alkalmazni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milium, Xanthelasma...Avagy a szem környékén jelentkező "gríz"

Egy kedves kérdező hívta fel a figyelmemet erre a nem elhanyagolható jelenségre.. http://www.skinsight.com/adult/milia.htm Milium: gríz, ami elsősorban a szem környékén és járomcsonton található, nem gyulladt, zárt comedohoz hasonlító fehér hólyagok, amik kemény faggyút tartalmaznak. Kozmetikus vagy bőrgyógyász távolítja el, tűvel, lézerrel, elektromos kezeléssel. A "bőrprobléma kisokos" menüpont alatt találtok egyébként tömör, rövid infókat ABC rendbe szedve a jellemző bőrelváltozásokról.

Pattanás, korpás szeborrea és társai...avagy bőrprobléma kisokos

Aki rendszeresen olvas, biztos tudja, hogy olyan fogalmakkal is dobálózok ami nem mindenkinek tiszta. Korpás szeborrea/zárt comedo A bőrproblémák megnevezéseiben szeretnék most egy kis segítséget nyújtani. Akné/akne vulgaris: pattanás, amikor a faggyúmirigy elzáródik és a bacik miatt begyullad. Akne fulminans amikor nagy területen gyulladt aknés a bőr, akne conglobata pedig egy súlyos forma amikor ezek a csomók teljesen összegyulladnak. Általában folyékony genny van bennük. Jellemzően hormonális okai vannak.

Peptidek a barna bőrszínért avagy Melanotan II.

Lehet sokan hallottatok már róla, hogy van egy új módja a barnítási folyamatok hatékony növelésének, ez a peptidek csoportjába tartozó melanotan. Melatonan II. Ez a termék egyelőre csak külföldről rendelhető gyógyszerészeti termék, injekció és orrspray formájában szokás "magunkhoz venni". Mivel én még nem próbáltam ( és nem is fogom amíg ezt itthon nem helyezik forgalomba), viszont a környezetemben sokan, ezért gondoltam megosztom veletek az ismerőseim tapasztalatait, illetve amit én láttam.

Nucleofill, Profhilo, Volite, Skinbooster - azaz fiatalos és üde bőrt akarunk!

Akik az orvos esztétikában jártasak, azoknak biztosan nem kell bemutatnom a bőr szépségéhez hozzájáruló injekciós beavatkozások jelentőségét. Juvederm- Volite Nem, ezek nem arcfeltöltő vagy arcformázó eljárások, ezek azok, amiknek az ősanyja a klasszikus tűs mezoterápia. Azaz a beavatkozás "csupán" a bőrt próbálja hozzásegíteni ahhoz, hogy szebb és fiatalosabb kinézetű legyen. Viszont már sokkal hatékonyabb és stabilabb anyagokkal hozzá tudnak járulni a bőrünk jelentős és látványos változásához.  A skinbooster-ről és a műtét nélküli kezelésekről már ITT írtam egy könnyen emészthető összefoglalást, ha valaki gyorsan emlékeztetni szeretné magát. A többi címben említett kezelést pedig igyekszem összehasonlítani egymással, hogy könnyebb legyen a választás. Az viszont az első, hogy a kezelő orvosodra hallgass ne rám, hogy ő mit javasol neked. Akkor szokott gond lenni, amikor a választott orvosod nem dolgozik az általad választott termékkel...na akkor legyél okos... Nézz

La Roche-Posay - Cicaplast..akkor ez most jó?

A La roche posay termékeit régen is használtam és szerettem is, de erre a Cicaplast krémre csak most buktam rá. Cicaplast szerzeményem Már a nevét is imádom, olyan édes :-) A krém amúgy hámképződést segítő, de sok sminkes primerként is használja, gondoltam teszek egy próbát.