Ugrás a fő tartalomra

Lush - Hajápolás másképp..Szilárd sampon hajhosszabítással?

Nagyon bezsongtam amikor a szilárd samponokról tudomást szereztem..aztán gyorsan le is nyugodtam..
Lush szilárd sampon és balzsam

Ennek oka prózaian egyszerű, írtam is már róla ITT, hogy hajfelvarrással rendelkezem.
Mivel erről le nem mondanék, így inkább a szilárd sampon terve került elvetésre..de továbbra is epekedve nézegettem őket..

Aztán a vágyamat a férjemre sugározva vettem NEKI (he-he) egy Lush szilárd sampont, amit persze azonnal ki kellett próbálnom...milyen meglepő, nem?

Mivel neki totálisan más típusú a haja mint nekem, ezért nem is dönthettem volna jobban, de ez nem rettentett el, hisz inkább arra voltam kíváncsi, hogy tudom-e használni, mennyire habzik, át tudom-e mosni a hajamat rendesen és alaposan vele.
Akinek már volt hajhosszabbítás az tudja, hogy ez miatt a haj tövénél sokkal nehezebb és nagyobb körültekintést igényel a hajmosás, tehát alaposabban kell ott időzni, és alaposabban is kell kiöblíteni a hajat.

Lush- Seanik sampon
Férjem számára tehát a Seanik nevű korongot vettük ( ez a kék a képen ), aminek részletes leírását megtalálod ha a nevére kattintasz. Ez egy algás-sós sampon, ami elsősorban zsíros hajra-fejbőrre készült - szóval ami nekem pont nincs-.
Illatát tekintve uniszex, nekem nagyon bejön, mert friss, igazi " kék illatú ".
Elég jól habzik, azaz sokkal jobban mint vártam - persze azért nem annyira mint egy hagyományos sampon -, kellemes volt vele a hajmosás, és az öblítéssel sem volt probléma.
A hajam sem tört le tőből, tehát 2-3 hajmosás sem szárított ki vészesen, de azért láttam a hajamon, hogy nem olyan szép, hanem kicsit keményebb mint lenni szokott...és akkor visszamentem az üzletbe..

Természetesen nem reklamálni, hanem vásárolni...meglepő vagy sem, a saját hajtípusomra..
Lush - Godiva sampon
A leginkább tápláló sampont akartam a szőkített hajamra, így a Godiva korongot ajánlották, aminek csodás, valódi jázmin illata azóta is megtölti a lakást. Ez kakaóvajjal és olajokkal dúsított sampon, szárazabb hajakat célszerű kezelni vele.

Természetesen emellett balzsamot is szerettem volna -tuti ami fix, így a Tropical Jungle is velem tartott otthonomba. Ez szintén kakaóvaj tartalmú, és használat után le kell öblíteni.

De akkor lássuk használat közben mit teljesítettek:
A Godiva sampon koránt sem habzik úgy mint a Seanik, azaz ha azt próbálom ki elsőre valószínűleg nem ugrottam volna rá ilyen hamar a termékre.
Természetesen mivel sokkal több olajat és zsírt ( kakaóvaj ) tartalmaz, így természetes, hogy ez a habzás rovására megy, de ezáltal én úgy éreztem, hogy nem tudom alaposan és egyenletesen eloszlatni a sampont, és például a hajfelvarrásom sorai között így elég nehézkes lett a tisztítás.

Lush - Tropical Jungle bal
A kiöblítése is jóval alaposabb odafigyelést kíván mint anno a Seanik-nál, sajnos én jártam úgy, hogy hajszárítás közben is pattantak ki a hajtövemből szappan szerű darabkák...amik sajnos a hajhosszabbítás miatt megtapadtak a hajtövemnél.
Nem tartom túl ésszerűnek, hogy ilyen darabosra csinálják ezt a sampont, mert ezek a kakaóvaj darabok hajlamosak kiválni... ha simább lenne a textúra, akkor nem esnének ki a hajamba belőle ezek az alkotórészek..de persze tudom...minek nekem felvarrt haj...

A Tropical balzsammal gondoltam nem lehet gond, hisz ezt tőre nem szánom, inkább a hajszálak alsó 3/4-ed részére.
No hát az van, hogy ha nincs elég meleg a fürdőszobában, vagy nem áztatom alaposabban forró vízbe ezt a kis tömböt akkor elég nehézkes a hajon úgy húzogatni, hogy kellemes és hatásos legyen, mert nem megfelelő közegben ez a tömb túl szilárd, és nem ad le semennyi anyagot.
Jártam úgy -kádba behajolós hajmosásnál - hogy kínszenvedés volt ráénekelni a hajamra, mert nem volt túl meleg és párás a fürdőszoba a tömb számára, így percenként kellett forró vízbe dobnom, hogy tudjam használni.
Balzsam 1 használat után

Fürdéskor ez a probléma kevésbé jelentkezett, de azért jóval több időbe tart a felvitele mint egy hagyományos balzsamnak.
Olyan érzetet hagy egyébként a kenegetéskor maga után mintha puha szappannal kennénk át a hajunkat, tehát nem lesz olyan vizes és lágy mint egy hagyományos balzsamozáskor.
Kiöblíteni nem volt nehéz, köszönhető annak, hogy nem olyan darabos mint a sampon.

A pozitív tapasztalatom az a termékkel, hogy semmivel nem éreztem kevesebbnek a táplálást mint a régen használt hagyományos, prémium minőségű samponjaimnál, és ez elég meglepő.
A másik a gazdaságossága. Úgy vélem olyan 12 hajmosást fog bírni a termék ( hosszú, extra dús hajon 2szer átmosva/alkalom), ami 3900ft-ba került, azaz 325 ft/ hajmosás..
Az a helyzet, hogy utoljára ilyen számítást az Elseve samponoknál végeztem, pedig az nem a top árkategória..ott ugye a sampon-balzsam együtt 1800 ft-ba fájt. A sampont 5-ször, a balzsamot 4-szer tudtam használni, azaz a két termékkel átlagosan 4,5-ször tudtam hajat mosni, így egy hajmosás 400ft-ba került..egyszerűen nyelte a hajam..
Az illata is jóval tartósabb mint egy átlagos sampon/balzsam párosnál.
Helytakarékos és könnyű utaztatni, mert kicsi.

A negatív oldal pedig számomra az, hogy nehezen kezelhető a szilárd sampon a felvarrt hajon, tehát kétszer annyi időt kell rászánnom mint előtte.
Sajnos sokszor úgy éreztem, hogy a varrott részeken a töveket nem tisztította megfelelően, mivel nehezen lehetett eloszlatni, vagy éppenséggel egész darabok maradtak a tőben.
A sima hajon ilyennel nem volt problémám, így ott tökéletesen működik, de mivel hajhosszabításon átesett egyénektől nem olvastam még ilyen véleményt ezért ezt nem tudtam.
DE..az igazán nagy csalódásom az volt, hogy az amúgy sosem zsírosodó hajam sajnos 2-3 nap után zsírosnak tűnt a fejtetőn, ahova a balzsamból nem is tettem, és ott hajfelvarrás sincs, így alaposan le is lett öblítve.
4 használat után ennyi maradt
Amúgy más termékek használatakor, ha minden kötél szakad, 5-7 napig is el tudok rohangálni vele gond nélkül, hisz nem izzad és nem is zsírosodik a fejbőröm ( mint ahogy máshol is ez a "problémám" ), így nem néz ki piszkosnak a hajam.


Összefoglalva: Hajhosszabbítás esetén csak vállalkozó szelleműeknek ajánlom.
A Seanik szárít, a Godiva pedig sajnos zsírosítja a szőkített és száraz hajamat is.
Isteni és kicsit más az illatuk, ami nálam napokig érezhető volt a hajamon.
Semmilyen extrát nem vettem észre azáltal, hogy ezekkel mostam hajat, de ez jó, azaz azt jelenti, hogy teljesítenek úgy, mint bármely más prémium sampon.
Nálam olcsóbban kijött így egy hajmosás, és sokkal szebben mutatnak a fürdőszobában, az illat orgiáról nem is beszélve.
A balzsamot valószínűleg a későbbiekben is használni fogom, de a sampon helyett sajnos keresnem kell mást, egyrészt a zsírosodó hajtő, másrészt a hajfelvarrás miatt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milium, Xanthelasma...Avagy a szem környékén jelentkező "gríz"

Egy kedves kérdező hívta fel a figyelmemet erre a nem elhanyagolható jelenségre.. http://www.skinsight.com/adult/milia.htm Milium: gríz, ami elsősorban a szem környékén és járomcsonton található, nem gyulladt, zárt comedohoz hasonlító fehér hólyagok, amik kemény faggyút tartalmaznak. Kozmetikus vagy bőrgyógyász távolítja el, tűvel, lézerrel, elektromos kezeléssel. A "bőrprobléma kisokos" menüpont alatt találtok egyébként tömör, rövid infókat ABC rendbe szedve a jellemző bőrelváltozásokról.

Pattanás, korpás szeborrea és társai...avagy bőrprobléma kisokos

Aki rendszeresen olvas, biztos tudja, hogy olyan fogalmakkal is dobálózok ami nem mindenkinek tiszta. Korpás szeborrea/zárt comedo A bőrproblémák megnevezéseiben szeretnék most egy kis segítséget nyújtani. Akné/akne vulgaris: pattanás, amikor a faggyúmirigy elzáródik és a bacik miatt begyullad. Akne fulminans amikor nagy területen gyulladt aknés a bőr, akne conglobata pedig egy súlyos forma amikor ezek a csomók teljesen összegyulladnak. Általában folyékony genny van bennük. Jellemzően hormonális okai vannak.

Peptidek a barna bőrszínért avagy Melanotan II.

Lehet sokan hallottatok már róla, hogy van egy új módja a barnítási folyamatok hatékony növelésének, ez a peptidek csoportjába tartozó melanotan. Melatonan II. Ez a termék egyelőre csak külföldről rendelhető gyógyszerészeti termék, injekció és orrspray formájában szokás "magunkhoz venni". Mivel én még nem próbáltam ( és nem is fogom amíg ezt itthon nem helyezik forgalomba), viszont a környezetemben sokan, ezért gondoltam megosztom veletek az ismerőseim tapasztalatait, illetve amit én láttam.

Nucleofill, Profhilo, Volite, Skinbooster - azaz fiatalos és üde bőrt akarunk!

Akik az orvos esztétikában jártasak, azoknak biztosan nem kell bemutatnom a bőr szépségéhez hozzájáruló injekciós beavatkozások jelentőségét. Juvederm- Volite Nem, ezek nem arcfeltöltő vagy arcformázó eljárások, ezek azok, amiknek az ősanyja a klasszikus tűs mezoterápia. Azaz a beavatkozás "csupán" a bőrt próbálja hozzásegíteni ahhoz, hogy szebb és fiatalosabb kinézetű legyen. Viszont már sokkal hatékonyabb és stabilabb anyagokkal hozzá tudnak járulni a bőrünk jelentős és látványos változásához.  A skinbooster-ről és a műtét nélküli kezelésekről már ITT írtam egy könnyen emészthető összefoglalást, ha valaki gyorsan emlékeztetni szeretné magát. A többi címben említett kezelést pedig igyekszem összehasonlítani egymással, hogy könnyebb legyen a választás. Az viszont az első, hogy a kezelő orvosodra hallgass ne rám, hogy ő mit javasol neked. Akkor szokott gond lenni, amikor a választott orvosod nem dolgozik az általad választott termékkel...na akkor legyél okos... Nézz

Gyógyszertári kenceficék

Glyco-A , Fucidin, Davercin, Dalacin-T,  Neogranormon, Skinoren, Zineryt, Akneroxid Az itt látható kis csokor épp a jelenlegi készletet tükrözi, ennél volt nagyobb gyűjteményem is :-)