Ugrás a fő tartalomra

Tényleg olyan nagy szám? Retin A a lézer helyett? Kipróbáltam..

Sokan várják már ezt a bejegyzést, hisz idén télen elmaradt a lézer, vagy bármilyen extra kezelés az életemből.
Retin-A - 0.05%

Valami miatt..mi miatt?
Az az oka, hogy bőrgyógyásszal sikerült Retin A krémet felíratnom, és mivel ez itthon nem kapható, így a receptet külföldön kiváltanom.

Nagyon nagy reményekkel és extrán bezsongva kezdtem meg a krém használatát a télen, látva a sok interneten fellelhető csodás átváltozást amit a gyógyszertári A vitaminos krémek okoztak.


Erről egyébként az a véleményem, hogy az "előtte utána" célszemélyek valószínűleg kaptak más kezelést is vagy totál kamu az egész, mert már simán látom mi az ami reális és mi az ami nem.
A "to much" eltűnt minden sebhely képek totál kamuk, a nevetőránc sem tűnik el ettől esetleg lehámlanak az apró pici felületes húzódások a bőr felszínén, vagy a felületi barna foltocskák, na meg elmúlnak a gyulladt patik.

A Termék pontos neve Retin-A, és különböző erősségben létezik, úgy mint 0.025 vagy 0.05 és 0.1 % a legerősebb.

2 tubussal kaptam, így a kúra olyan 5 hónapig tartott.

Mit kell róla tudni: A Retin A hatóanyaga a tretinoin, ami egy A vitamin származék. Akne kezelésére alkalmazzák és az öregedő bőrt is megújítja. Beállítja a faggyú működést, így a mitesszereken és a pattanásokon is segít. Több hónapig kell használni, hogy a hatása megfelelően mutatkozzon, ez idő alatt magas fényvédelemről is gondoskodni kell. Adatok hiányában, és az A vitamin káros hatása miatt terhesség alatt semmiképpen nem ajánlott.
A bőr irritált, kiszáradt lehet a kezelés alatt, hámlás és égő érzés is felléphet.

Gondoltam ez kell nekem, így két legyet ütök egy csapásra..egyrészt a patikat is letudom, másrészt az öregedés ellen is teszek. Mindezt fillérekért az egyéb beavatkozásokhoz képest...

A kezelés alatt voltak olyan időszakok amikor több pattanást is előhozott (főleg a kezdetekkor) de ezek könnyen tisztíthatóak voltak a vékonyodó bőr miatt.
Aztán a bőröm fájó és irritált volt a kezelés közepén, főleg száj és orr környékén tapasztaltam korpás hámlást és pirosságot, de nem volt vészes, a smink simán eltüntette.
Az utolsó két hónapban már megszokta a bőröm és nem okozott semmi problémát, észre se vettem, hogy kenem.
Csak éjszaka használtam, mert a napfény semlegesíti a bőrön, így értelmetlen a bőrgyógyászom szerint.
Szabályosan és megfelelően követtem az orvosi utasításokat.

A tapasztalatom az a termékkel, hogy a pattanásokat és mitesszerek számát valóban csökkentette, hisz ez a Roaccutanhoz (pattanások kezelésére alkalmazott gyógyszer )hasonlóan hat, csak az igen káros, mivel tabletta, ez pedig a célzott területre kenhető.
Az abbahagyás után 3-4 hónappal is azt tapasztalom, hogy ez a hatás fenn áll továbbra is.

A hámlás miatt valóban volt némi bőr megújító szerepe, de semmivel nem volt ez erősebb mint egy AHA savas kúra ( pl Glyco A ) azonos ideig történő alkalmazása.

A ráncokon nem segít jobban, könnyebben mint egy savas vagy gyógynövényes hámlasztás.

Összefoglalva: a lézerhez képest semmit sem ér, tekintve azt, hogy hónapokig kenegettem, akkora változást nem okozott mint vártam, vagy mint amit egy lézer produkált.
Ha a bőrt meg is újította, az alatta lévő kötőszöveteket nem, így egy lézeres kezelés után az egész arc sokkal jobban helyre áll és megfeszül, fiatalos lesz, mivel a hő a kollagén termelésre serkenti a bőrt, és a lézer hámlasztó hatásával sokkal inkább célzottan tudjuk megújítani a bőrt.

Azt hittem, hogy egy olcsó alternatíva lesz arra, hogy elkerüljem a lézeres fiatalító kezeléseket, de szomorúan ki kell jelentenem, hogy ez sajnos egy sokkal kevésbé látványos dolog mint vártam.

Egy valami miatt azonban mégis elégedett vagyok vele, az pedig a faggyú működés normalizálása, és a pattanásra való hajlam csökkentése.

A felületi szmötyiket a glyco-a 12% is hasonlóan kezelte (nekem) kevesebb irritáció mellett és könnyebb beszerezhetőséggel ( enyhe ráncok, seb maradékok, foltok ).

Viszont sem a lézer sem a sav nem tudja ezt a szupi pati űzést mint a retinol.

A sav meg a retinol viszont nem tudja azt a mértékű igazán mély feszesítést mint a lézer..


Nem születtek fotók, mert semmi látványos dolgot nem tapasztaltam, bár az látványos lett volna ahogy a pattanások és mitesszerek száma csökkent, de ezen kívül tényleg nem sok eredményt láttatok volna.

Lehet erősebb koncentrációval próbálkozni, sajnos én csak ehhez a 0.05%-hoz jutottam hozzá, legközelebb csakis 0.1% kenegetek.
Fontos továbbá a krém hűtőben való tárolása, mert könnyen romlik.
Érzékenyebb bőrű embereknél azért jóval nagyobb "roncsolást" és irritációt okozhat mint nálam, így érdemes erre felkészülni, illetve arra is, hogy a kezelést kúra szerűen meghatározott ideig folytatni kell megszakítás nélkül, ami problémától függően 2-4 hónapra tehető általában.

Semmi mellett nem alkalmazható ami fény, vagy bőr sérülésével járó eljárás, így se hámlasztás, se dermaroller, se lézer.
Nem azt mondom, hogy nem érdemes vele próbálkozni, de nem csodafegyver, mint azt sokan hiszik, különben úgy kéne kinéznem mint egy 14 éves kislánynak és e helyett 16-nak néznek...a lézert vagy valamilyen korszerű renováló eljárást valószínűleg az eljövő télen nem fogom kihagyni...36 éves vagyok..ez már nem játék...;-)


Megjegyzések

  1. Koszonom! Ismet egy szuper poszt! Bar en mar ismertem a hatasat, mert mar par eve kiveseztuk ezt a kremmanias baratokkal virtualisan, de orulok, hogy te meg irsz igazan erdekes dolgokrol!

    VálaszTörlés
  2. én bő 2 hónapja használok 0,05%-os tretinoin krémet (cordes vas, pharmaexpressel lehet behozatni ausztriából) és hasonlóak a tapasztalataim, de ráncok terén azért pozitívabbak.
    A szemem alatti/melletti pici szarkalábak már ennyi idő alatt is sokat javultak.
    A homlokomon van két mimikai ránc, az egyik mélyebb, a másik inkább felszínes barázda.
    A kevésbé mély barázda szinte teljesen kisimult és már a mélyebb ráncba se gyűrődik be az alapozó.

    Ami miatt nagyon szeretem, azt te is leírtad: sokat segített a zsírosodáson. Napi 3-4 kifényesedés-letörlés 1-2 alkalomra csökkent.
    Az arcomról teljesen eltűntek a mitik, igazi babapopsi lett (főleg mikor nincs kiszáradva:) már csak a ragaszkodóbb fajták szomorítanak (orr, 1-2 állon, homlokon)

    Ha itthon vagyok, napközbenre is felkenem. Előtte hidratálózok, mert a krém elég sűrű és nehéz eloszlatni, de ha előtte hidratálózok, akkor szépen siklik. Körömvirágkrémet használok nappalra, ennek is van egy kis hámlasztó hatása, de közben nagyon jól lehúzza az esetleges irritációt (nekem még most is képes nagyon belobbani)
    Éjszakára muszáj vastag hidratálót feltenni (balea urea), különben vedlek mint vmi kigyó.

    És úgy hallottam legalább 6 hónap kell a látványos javuláshoz, de akár 2 év is - az időtartam az anyagcserédtől függ, h milyen gyorsan képes kicserélni a bőrödet.
    Továbbá ha az alacsonyabb hatóanyag tartalmú nem hozza meg a hűdejó hatást, akkor érdemes kipróbálni az erősebbet.

    Sztem érdemes lehet még kisérletezned vele :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igenis :-)


      Figyel még egy osztrák gyógyszertáras is a hűtőben, idén ő lesz az áldozat.

      Nem igazán vannak ráncaim, így nekem inkább a hegeim amin mérhető a változás, azt meg a lézer azért feszíti ki jobban mert az a kötőszövetre is hat, nem csak a bőrre.

      A patikra meg még mindig szupi, pedig már hónapok óta leálltam, szóval off szezonba vagyok.

      Lilash-t nyomod? B*sszus kéne nekem is, honnan rendeljek?

      Törlés
    2. Nekem a hegeim is sokkal gyorsabban gyógyulnak. nem hetekbe telik, míg egíy folt elhalványul, haenm napokba :) de az is igaz, h szerencsére nekem vastag a kötőszövetem :)

      Hát persze! Második tubust nyúzom kb fél éve :)
      http://www.powderrooms.com/ (UK, nincs vám)

      Törlés
    3. Egyébként én kavarodhattam bele , de nekem az jött le, h ráncok miatt is használtad, de arra nem vált be -ezért írtam róla. Biztos félreértettem :)

      Törlés
    4. Tenkjú :-)!

      Nem-nem, totál félre érthető ahogy írom :-/, úgy értem, hogy a felületi szmötyiket a glyco-a 12% is hasonlóan kezelte (nekem) kevesebb irritáció mellett és könnyebb beszerezhetőséggel ( ráncok, sebek, foltok ).

      Viszont sem a lézer sem a sav nem tudja ezt a szupi pati űzést mint a retinol.

      A sav meg a retinol viszont nem tudja azt a mértékű igazán mély feszesítést mint a lézer..na jól levezettem :-D..szerintem ezt bele is kéne írnom..

      Törlés
  3. Nekem csak az a kérdésem hogy ezt meddig kell használni a végtelenségig vagy le kell vele állni és ha le állok vele akkor tartja a jelenlegi állapotot??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "a kezelést kúra szerűen meghatározott ideig folytatni kell megszakítás nélkül, ami problémától függően 2-4 hónapra tehető általában"

      Évi 1 alkalommal érdemes felvenni a kúrát ( télen).

      Törlés

Megjegyzés küldése

Örülök minden véleménynek, köszönöm, hogy időt fordítottál rám!

Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik majd meg ( ezért nem látod azonnal amit írtál ), így biztosítom, hogy minden hozzászólást elolvassak!

Mail címet NE küldjetek itt, akkor írjatok mailt (sminkesmas@gmail.com), illetve reklám "szagú" weboldal linkeket sem fogok megjeleníteni, erre a célra az "Együttműködés" menüpontot ajánlom.

Köszönöm a megértést és a türelmet!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milium, Xanthelasma...Avagy a szem környékén jelentkező "gríz"

Egy kedves kérdező hívta fel a figyelmemet erre a nem elhanyagolható jelenségre.. http://www.skinsight.com/adult/milia.htm Milium: gríz, ami elsősorban a szem környékén és járomcsonton található, nem gyulladt, zárt comedohoz hasonlító fehér hólyagok, amik kemény faggyút tartalmaznak. Kozmetikus vagy bőrgyógyász távolítja el, tűvel, lézerrel, elektromos kezeléssel. A "bőrprobléma kisokos" menüpont alatt találtok egyébként tömör, rövid infókat ABC rendbe szedve a jellemző bőrelváltozásokról.

Pattanás, korpás szeborrea és társai...avagy bőrprobléma kisokos

Aki rendszeresen olvas, biztos tudja, hogy olyan fogalmakkal is dobálózok ami nem mindenkinek tiszta. Korpás szeborrea/zárt comedo A bőrproblémák megnevezéseiben szeretnék most egy kis segítséget nyújtani. Akné/akne vulgaris: pattanás, amikor a faggyúmirigy elzáródik és a bacik miatt begyullad. Akne fulminans amikor nagy területen gyulladt aknés a bőr, akne conglobata pedig egy súlyos forma amikor ezek a csomók teljesen összegyulladnak. Általában folyékony genny van bennük. Jellemzően hormonális okai vannak.

Gyógyszertári kenceficék

Glyco-A , Fucidin, Davercin, Dalacin-T,  Neogranormon, Skinoren, Zineryt, Akneroxid Az itt látható kis csokor épp a jelenlegi készletet tükrözi, ennél volt nagyobb gyűjteményem is :-)

Frakcionált CO2 lézer - Összegzés

Ígértem nektek, hogy 3 kezelés végeztével összegzem a tapasztalatokat. Fraxel CO2 előtte-utána Előzményeket és részleteket ITT láttátok, a felépülés 6 napig tart, tehát nem árt egy hetet rászánni erre az ügyre. Persze akit nem zavar ha így mutatkozik, akkor valójában 1-2 nap is elég otthon, mert aztán már semmilyen kellemetlenség nem érezhető..csak a látvány gáz.