2013. 08. 12.

Avon bőrápoló balzsam méhviasszal

A legjobb tulajdonsága nálam, hogy nagyon lassan fogy, mert utálom kapirgálni a mini tégelyből..
Avon - balzsam méhviasszal

Ez akkor a termék érdeme?

Nem használom úton útfélen minden bajomra, mert azokra valahogy a natúr termékek jobban beváltak, konkrétan pedig a Ximenia olajomra célozgatok csendben..

Megvettem anno, mert olyan jól hangzott a katalógus oldalán..no meg méhviasz...ahhhh.. valahogy láttam magam előtt az organikus méhviasz tömböket, a jellegzetes illatos mézgyertyákat... no aztán fölébredtem és megjött az Avon csomagom.



Elsőre valami viccre gondoltam, mert a doboza akkora mint egy kis szájbalzsamos tégely., bár a gyártó nem vezetett félre, írta, hogy 15ml, de ez valahogy nem esik le az embernek, azaz más látni és más "elolvasni".
15 ml..amúgy bőven elég

Annyira azért nem estem kétségbe, mivel szilárd balzsamról van szó, azért ez nem kevés egy keményebb viaszosabb termékből.

Azt tudni kell, hogy nem kenem orrba-szájba magam mindenféle kis bőrkiszáradás esetén, mert annyit szöszölök magammal az egyéb bőrproblémáim miatt, hogy erre már nincs idegrendszerem, illetve egy kis kiszáradás eltörpül a pattanások, comedók miatt.

Ezt csak azért írtam le, hogy tudjátok nem kezelgetem ezzel minden este a körömágyamat, könyökömet, számat, orromat vagy bármimet, de azért volt időm kitapasztalni, hogy mire jó és mire nem ez a kis tégely, mert kb. egy éve használgatom.

Az jó hír, hogy az egy év alatt a minősége semmit sem változott..szóval a tartósítószer jól működik benne, ezzel nem spóroltak, több van benne mint a méhviaszból ( az összetevők alapján )..

Fő alkotó eleme viszont a petrolatum, ami a mitesszeres-pattanásos bőr ellensége, így én kiszáradt orrkörnyékre föl nem kenném, de aki ilyesmire nem hajlamos az nyugodtan fusson neki, mindenki másnak viszont ajánlom a fenn említett ximenia olajat ami a zsíros bőrnek is csodás.

A másik alap a pálmazsír ami szintén roppant comedogén, tehát duplázódik az ok ami miatt arc közelébe se engedem a készítményt.

Erre érzékenyeknél a száj szélén is okozhat mitesszereket a fenti anyagok miatt..

A paraffin, a szilikon, a tartósítószer, a parfüm és egyéb összetevők után kullog csak a méhviasz, tehát ebből is van benne egy kis csepp valóban,...de barokkos túlzás ezért az ajakápolót a méhviaszról elnevezni...na de ez a showbiznisz..én is erre haraptam, tudják tehát mit miért..
Sűrű, viaszos, színtelen balzsam

Azt azért el kell mondjam, hogy a termék legfontosabb hatása az, hogy lezárja a bőrt, ami így nem tud nedvességet veszíteni, ami mellett persze tartalmaz ilyen-olyan puhító hatóanyagokat is.
Nem extrém ápolást igénylő ajkakra bőven megfelel, én például éjszakára ezt szeretem kenni, mert nem zavaró az illata és íze, a viaszos állaga miatt jó keveset és vékonyan föl tudom kenni.

A könyökömre is használtam, ide is működött amikor ki volt száradva, de azt meg kell említsem, hogy normál esetben nem érdes a könyököm és a szám sem a kiszáradós fajta, szóval bőven elég volt nekem az, hogy 1-2 napig nem engedte a bőrt "lélegezni" így nem tudott a bőrfelület nedvességet veszíteni, ergo visszatáplálta önmagát "saját magam".

Sok "csodatermék" működik ilyen szisztémával, hisz legjobban saját magunkat tudjuk gyógyítani a saját szervezetünk segítségével, így néha bőven elég az, ha a kiszáradt bőrt csak lefedjük, levédjük a környezeti ártalmak ellen.

Télen-nyáron ideális lehet megelőzésre, de ha táplálni akarok akkor inkább shea vajat vagy ximenia olajat kenegetek amiben természetesen előforduló hatóanyagok vannak, amik valóban jól működnek.

Egyéb szépséghibája a terméknek az, hogy a tégely kicsi, ezáltal nehezen hozzáférhető a cucc, illetve a balzsam viasz állagú ami vagy gyárilag forró kéz hatására olvad, vagy ki kell kapirgálni a dobozból és az ujjak között felforrósítani egy kis fizikán tanult hőcsiszolási technikával.

Kis helyen elfér és olyan kis "semmilyen" cucc, jó ha van, de az sem tűnne fel ha nem lenne.
Nálam sose fogy el kategória, de aki rákattant az biztos rongyosra használja, ki miket ismer-használt előtte, ez csak ettől függ.
Van nála jobb termék, de nem a legrosszabb amit ismerek (pl. engem nem szárít, ami alap lenne, de sok ilyen termék sajnos annyira bevariálja az összetevőket, hogy még szárítás is előfordul náluk).

Amin változtatnék az a kiszerelés (stiftre) és az összetevők.
Az ára kedvező, akcióban 4-500ft-ért is kifogható, de szerintem az eredeti közel 900ft-os árát még jóindulattal sem éri el..

A fanoknak javaslom más termékek kipróbálását is, mert például egy kis kocka shea vajtól lehet padlót fognának, amiből az említett 15ml fillérekbe kerülne, illetve teljesen natúr azaz adalék mentesen, valódi vitaminoktól hemzsegve, természetes sebgyógyító hatással, fényvédőket tartalmazva, tiszta és természetes módja lenne a bőrápolásnak.
Sajnos sokan ezt nem tudjuk és lebecsüljük a természet adta lehetőségeket, és inkább a hangzatos szavaknak és a trendi csomagolásnak dőlünk be ( én is ), így e sorok nekem ugyan annyira szólnak mint másoknak.

Én is megvettem, és természetesen elhasználom, de próbálom a jövőben eme impulzív vásárlásokat inkább észből folytatni..azért ne aggódjatok, ezer kence várja még itthon a tesztelést, így valószínűleg a blog csak 2020-ban se fog áttérni a teljes natúr vonalra.

Összefoglalva: igazából csak annyit írnék ironikusan, hogy "még szerencse, hogy lehet kapni".
Van jobb, van rosszabb, semmi kiemelkedő, semmi lelombozó ( kivéve az összetevők arányai) , egyszerűen csak tök felesleges, mert amit tud, azt kb egy csepp oliva olaj is elintézi, hátha még tartunk otthon esetleg shea vagy kakaó vajat ( minőségit, natúrt, tisztát).
Az illat sem lehengerlő ami miatt kihagyhatatlan lenne, a hatás sem megismételhetetlen, a kezelése is nehézkes a kiszerelése miatt.
Vigyázat vele, comedogén, én így csak ajkakra, talpra, könyökre, térdre, körömágyra használnám.




1 megjegyzés:

  1. A shea vaj valóban nagyszerű találmány, illetve az olajakat is szeretem. A ximeniát még nem próbáltam, de kevertem magamnak egy csodaolajat, amit az arcomra is használok. (Jojoba, szőlőmag, rózsa)

    VálaszTörlés

Örülök minden véleménynek, köszönöm, hogy időt fordítottál rám!

Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik majd meg ( ezért nem látod azonnal amit írtál ), így biztosítom, hogy minden hozzászólást elolvassak!

Mail címet NE küldjetek itt, akkor írjatok mailt (sminkesmas@gmail.com), illetve reklám "szagú" weboldal linkeket sem fogok megjeleníteni, erre a célra az "Együttműködés" menüpontot ajánlom.

Köszönöm a megértést és a türelmet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...