2013. 05. 31.

Olivia krémdezodor

Szeretnék én is lepattanni az alumíniumos deókról, szóval most épp ezt a szenvedő utat járom..
Olivia krémdezodor

Tudni kell rólam, hogy nem vagyok egy izzadékony típus, ha véletlenül össze is jön egy kis izzadás (ez max. edzés vagy szaunában sikerül nekem) az sem büdi, és ez nem csak az egyéni önfényező véleményem.



A krémdezodor összetevői
Az Olivia márka ITT elérhető, de vannak boltjaik is ahol meg lehet szagizni a termékeiket. Inkább olyanoknak ajánlom akik szeretik a kevésbé mű illatokat, szóval ne Lush illatorgiát várjatok, hanem inkább illóolajok és gyógynövények keverékét.

Mivel ez a deó két változatban érhető el, ezért beruháztam mindkettőre, az áruk miatt is belefér egy ilyen kis döntésképtelenség, mert 800ft/db áron vesztegetik.

Krémdezodor használata
Az Ylang-ylang - kubera nekem illatra jobban tetszik, viszont a levendula - teafa tartalmút hatékonyabbnak gondoltam a teafa baciölő tulajdonsága miatt, ezért nem voltam határozott a választásnál.

A boltban nagyon bejött ez a kis fém tégely, ami használat közben viszont nem tűnik olyan kényelmesnek és gyorsnak mint amit megszoktunk, hisz ki kell kaparni egy kis adagot ( viasz állag), aztán az ujjak között felmelegíteni és kenni.
Amúgy a kenéssel nincsen gond, vajszerű, de nem zavaró, nem ragacsos, ha a kellő mennyiséget használjuk és nem esünk túlzásokba.

Az illatok avatatlan orroknak lehet kicsit furik, szeretni kell a gyógynövényeket hozzá, az fix, de nekem ez okés, így ezt nem taglalnám.
Édes kis fémdobozkák

A hatékonyságról annyit, hogy a teafa/levendula sokkal erősebb nekem, azaz az ylang-ylang nem tartja olyan jól kordában a szagokat, azaz valahogy...hogy is mondjam...khmmm... sikerült tőle bebüdösödnöm úgy, ahogy még minden fajta dezodor nélkül sem jött össze az életem során.

Lehet ez egyéni probléma, de 3 nap tesztelés után nem mertem tovább az ylang-ylang deóval büntetni senkit a környezetemben.

A teafással más a helyzet, ezzel semmi gond nincs, viszont csakis friss hónaljon működik jól, azaz ne várjuk azt mint más szokványos dezodornál, hogy rákenünk vagy ráfújunk és az egész napos használt hónaljunkra és akkor még elbír egy esti progit az illatunk.
Ránézésre egyformák

Nekem ez úgy működött jól, hogy reggel fürcsi, kenés, és akkor egy kevésbé aktív napot le tudtam ennyivel nyomni.

Ha már rohangálós, meleg vagy edzős nap van porondon, akkor sajnos kicsit jobban meg vagyunk lőve, mert az itt nem működik, hogy rákenünk és "frissítünk" vele, mert szerintem semmit sem ér, míg a sima deóknál ez tökéletesen tud üzemelni ( mint említettem nem igazán izzadok szagosat, szóval nem egy hagymácska írogat, ezt vegyétek figyelembe).

Viasz szerű az állaga
Ezt a dezodort úgy lehet "frissíteni" vagy többször használni hatékonyan, ha megmossuk a hónaljunkat előtte, ami sajnos nem minden esetben megvalósítható..

Összességében arra jutottam, hogy nem véletlenül van az a fránya sok kemikália a dezodorokban, viszont szerencsére nem vagyok egy bűzös pók, így megengedhetem magamnak azt, hogy lemondjak róluk az egészségem érdekében.
Ez a döntés jár bizonyos kompromisszumokkal, de mi nem...?

A kísérletezést azért nem adom fel, ez volt az első, így nem tudom a többi ilyen "egészségbarát" hasonlítani csak a szokásos dezodorokhoz...lehet utólag majd kiderül mekkora tutiság ez a cucc..de lehet találok jobbat, meglátjuk..
Ötleteket szívesen veszek!

25 megjegyzés:

  1. Érdeklődve olvastam a teszted minden sorát, mert a kemikáliás deókról nekem lemondani eddig még nem sikerült. Izzadékonyság/szagosodás tekintetében én a "borz" kategóriát képviselem sajnos :(
    Nálam csak az aluminium-származékokkal bőven megtömött izzadásgátlók váltak be, pedig volt már jópár próbálkozásom természetes, növényi hatóanyagokkal, amelyek a verejték bomló szagát hivatottak megelőzni azzal, hogy megakadályozzák a bomlás folyamatát.
    Kínomban már vettem egy LR mikroezüstöt tartalmazó deot is, amelyet többen magasztaltak a környezetemben, sajnos ebben az esetben is a hónaljam győzött.
    B.Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha mégis találnál valamit... értesíts :-)
      köszi

      Törlés
  2. Azta mindenit! Erről még nem is hallottam hírből sem... :)

    VálaszTörlés
  3. Ennek a posztnak szívből örülök. Én is szeretném lecserélni a deom ( a kis imádott tojás alaku garnier deo), de annyira szeretem az illatát is meg nagyon keveset is izzadok vele. Na de hát igen az egészségem..Én alverde aloes deoval próbálkozok most, egy kv kanál szódabikarbónát tettem vele és úgy végülis nem rossz, de igy se imádom az illatát.. hát majd meglátjuk ha bejön (valaha) a 30 fok, mostani időben teljesen jó így. Télen is elvoltam alverdével. de nyáron tavaly kellett a garnierem.
    Apropó van valami tapasztalatod a Tigi candy schock családdál?
    köszi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tigi: személyes tapasztalat nincs, de majdnem rámentem már én is, mert hallottam jókat (is) róla..de aztán mégsem ugrottam rá..

      Törlés
  4. Én is éppen kísérletezgetésbe kezdtem, de a Nivea alumíniummentes variációjával (az volt kéznél először). A tapasztalat hasonló, én sem vagyok büdi, izzadós típus, de vannak kivételes esetek. Végül én is arra jutottam, hogy nem véletlenül van annyi ártalmas cucc a deokban.. Egyébként azt mondják csak egy ideig tart az izzadás, eltávozik a méreganyag a szervezetből, majd megszokja az új kencét és visszaáll a rend. Nekem így is volt, 2 hétig jobban izzadtam és volt kellemetlen illatom, mint bármikor előtte, de elmúlt. Nem rossz, de keresek tovább..

    VálaszTörlés
  5. Haha, ismerős helyzet, a múltkor kínomban végigolvastam a krémmánián az összes deo-t, a Balea tűnt legjobbnak, még soha nem használtam, de előtte sok mást, főleg gyógyszertáriakat, és lőn csoda az 500 Forintos Balea működik :)
    de persze továbbra is nyitott füllel járok :)
    Bourjois-t próbáltad? Ö a következő áldozat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem próbáltam még, de meg fogom sasolni, köszi :-)

      Törlés
  6. Én a Dr.Organic gránátalmás dezodorját használom. Müllerekben, bioboltokban kapható. Rengetegféle Dr. Organic termék család van amúgy, és mindegyiknek van saját dezodorja, de anno ezt emeltem le a polcról, és végülis azóta is ezt használom, mert bevált. Kicsit drágább kategória, azt hiszem 1800 Ft körül vesztegetik. Elég folyós, szóval pár percet várni kell míg megszárad. Én izzadékony vagyok, de ezzel egész jól kordában lehet tartani a dolgokat, persze majd meglátjuk mit hoz a nyári nagy meleg, mert pár hónapja használom még csak ezt a terméket.
    Viszont az tuti, hogy ilyen kézzel kenőset nem vennék...:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Wooow..az ára nem semmi...aztaaa!
      Mindenképpen írd meg, h mennyire volt jó a melegben hosszútávon, mert az ára miatt nem mernék visszajelzés nélkül beruházni :-)

      Igen a kézzel kenés nem a legtutibb része a dolognak :-(

      Törlés
  7. Jó cikk volt!:) Én erről az Olivia krémdezodorról még Erzsi blogján olvastam korábban, a teafásat ő is dicsérte. Én még sosem használtam egyébként ilyen krémdezodorokat, pedig nem ártana nekem sem áttérni rájuk..Én évek óta a Dove Original fújósát meg a Fa Rice dry illetve Rose Fresh deóját használom felváltva és ezek nekem annyira beváltak, mind hatékonyság mind illat szempontból...csakhát igen, nem túl egészségesek :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem jó volt szinte minden, én is csak az alu para miatt dobtam őket :-(

      Törlés
  8. Jelenleg én is kísérletezős fázisban vagyok az alumíniummentes deók terén, de még nem sikerült megtalálnom a tökéleteset. Most a Forever Aloe deóján gondolkodom nagyon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Informálj, ha megvan az igazi! :-)köszi!

      Törlés
  9. Szia, én már évek óta nem használok hagyományos deókat, csakis természetes összetevőkkel rendelkezőket.
    Mikor elhagytam az alu-s deót, akkor olyan 2-3 hét volt a tisztulás, ezalatt olyan borz-szagom voltm hogy hajjaj. Utána viszont semmi, gondolom kitisztultak a pórusok vagy mik, és az izzadási folyamat visszatérhetett a természetes medrébe. Próbáltam alverdés és alterrás deókat, nem rosszak, de semmi extra.
    Ami viszont egyszerűen kifogástalan, az a Biola zsályás deója. Bár az izzadást nem gátolja (hálistennek, izzadni kell), a szagokat abszolút megakadályozza, a bőrt ápolja, nem száritja. És nem hagy ilyen csúszós réteget sem a bőrön, hanem mintha semmi sem lenne ott, és mégis hat. J cucc, na, ajánlom neked is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ohh köszönöm, meg fogom tekinteni, jól hangzik!

      2500ft-ért ez sincs ingyen..nem semmi, mekkora lehúzás b*sszus..vagy csak én látom így? Azért ezek mégiscsak mindennapi használati cikkek :-(...ingyen kéne osztogatni :-D..na jó nem, de ez már durva ár :-(

      És mennyit bír? 1 hónap vagy több?

      Törlés
  10. Én a dr Organics teafás deóját próbáltam. Hááát, volt szagom estére, ami az alumíniumosoktól nincs. Ylang-ylangra mondják, hogy a szerelem illata... Szerintem khmmm... p**ciszaga van, úgyhogy ez igaz lehet... :))) (Bocsi... :))
    Úgyhogy én sajnos maradok a kemikáliás deóknál, remélem, nem teszek nagyon rosszat magamnak, de fontosak az emberi kapcsolataim. :)

    VálaszTörlés
  11. Szia! Én is nézegettem ezt a dezodort, de végül nem vettem meg, mert teljesen jó a mostani.
    Leírom a saját tapasztalataimat az alumentes dezodorokról, van egy pár teljesen jó, és használható, meg pár igazán pocsék is.:)
    Jelenlegi kedvencek:
    -dr. Organic levendulás dezodor: tényleg alumentes, megfelelő összetevőkkel, igazi levendula illattal, és tényleg egész nap szagmentes vagyok. Foltok sem keletkeznek a felsőimen. Egyetlen hátránya hogy kicsit folyós.
    -dr. Organic Aloé verás dezodor: ugyanaz igaz rá mint a levendulásra, egy fokkal rosszabb dezodoráló hatással, viszont jobban ápolja a hónalj bőrét. Ennek nagyon friss, igazi citrusos illata van.
    -Bourjois Mineral+Respect dezodor: ennek az összetevői nem olyan természetesek, de alumentes, és tényleg hatékony. Kellemes, friss illata van, nem hagy foltot, minden passzol vele. Talán az alus dezodorokról áttérőknek ezt ajánlom elsőképp.:)

    Középmezőny:
    -Yves Rocher Aloés dezodor: az illata engem pár hét után irritált, de ez sem rossz vétel. Gyorsan szárad, és nem is lettem vele soha különösebben szagos.
    -The Body Shop DeoDry Chilled & Breezy: nagyon jellegzetes tengeri illat, ami nekem kifejezetten tetszett. Nyáron használtam, érdekes volt, mert egyik nap tökéletesen dezodorált, másik nap rettenetesen büdös lettem.

    A mélyrepülés:
    Minden ami Alverde: három illatban is próbáltam, persze nem egymás után, hanem mindig mikor feledtem az előző csalódásomat. Kezdtem a körömvirágossal, ami már önmagában is botrányosan büdös, hát még ha egy kis emberszaggal keveredik. Semmit nem használt. Utána jött a rizses, aminek az üvegben nagyon kellemes, enyhe illata volt, és bíztam a rizsporban. Sajnos ez sem hatott, és büdösebb lettem vele, mint bármilyen dezodor nélkül. A harmadik félresikerült vásárlásom a mangós volt, aminek annyira tetszett az illata, hogy nem tudtam ott hagyni! Ettől is a leglazább napon is rettentő szagom lett, pedig nem igazán jellemző rám. Ezt javítottam szódabikarbónával, és így itthonra használhatóvá vált, de önmagában semmit sem ér.

    Az az igazsághoz hozzátartozik, hogy én is keveset izzadok, és csak a stresszizzadásomnak van némi "illata".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ez alapos volt, nagyon köszi!
      Ki fogom próbálni a jókat, kivi vagyok én is :-)

      Törlés
  12. Én az utóbbi hetekben próbálkoztam, hogy félreteszem a szutykokkal teli deokat. Írtam róla egy kis blogbejegyzést, 1 nagyon szuper alaprecept, amit otthon könnyen össze lehet öntögetni, árában is kedvezőbb, mint a bolti cuccok, és teljesen természetes. Kiemelném a varázsmogyorót, mint összetevőt! Nekem nagyon bevált. Igaz, hogy azért izzadtam mellette, de 8. hónap közepén járó kismamaként és 37 fok hőségben, nincs az az ember (vagy állat), aki nem izzadna kicsit sem. Viszont semmilyen kellemetlen szagot nem tapasztaltam. Van, hogy csak ezt fújom a hónaljamra, sztem magában is kellemes az illata. Próbáljátok ki:
    http://emanufakturajuhtejesszappanok.blogspot.hu/2013/06/3-tuti-testpermet-recept-termeszetes.html

    VálaszTörlés
  13. Én is kipróbáltam az Oliviás krémdezodort. Rögtön kettőt is rendeltem, mert nagyon jó véleményeket olvastam róla a neten. A teafa-levendula és a kubeba-ylang ylang mellett döntöttem. Nagyon bevált mindkettő, igaz az izzadást nem gátolja, de nincsenek szagok. Reggel bekenem magam, és simán helytáll a munkaidő végéig. Még a nyári kánikulára kíváncsi leszek, bízom benne, hogy akkor is hatásos lesz, mert nem szeretném lecserélni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A teafás nekem is jó volt, de a másiktól budibb voltam mint alapba :-)

      Törlés

Örülök minden véleménynek, köszönöm, hogy időt fordítottál rám!

Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik majd meg ( ezért nem látod azonnal amit írtál ), így biztosítom, hogy minden hozzászólást elolvassak!

Mail címet NE küldjetek itt, akkor írjatok mailt (sminkesmas@gmail.com), illetve reklám "szagú" weboldal linkeket sem fogok megjeleníteni, erre a célra az "Együttműködés" menüpontot ajánlom.

Köszönöm a megértést és a türelmet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...