2012. 12. 04.

Beauty blender hasonmás a H&M-től ?

Mindössze 800 forintért/ db kihagyhatatlan ajánlat volt, egy próba erejéig.
H&M Beauty blender
Szeretem, hogy a H&M időben kapcsol és sokoldalú választékot próbál kínálni...bár azért a drogéria cuccaikra nem sűrűn megyek rá..
Nálam fogyó eszközök a szivacsok, így ez is belefért a keretbe..
Két formában találtam meg a polcokon, így mindkettő jöhetett velem haza.



A két szivacs eltéréseit a fotók jól mutatják, míg az egyik minden oldaláról kerekített a másik nem olyan íves, és alsó felülete teljesen szinte bélyegző szerűen lapos...azt gondoltam majd ezt fogom jobban szeretni... de nem..mondom is, hogy miért..

Ezek a szivacsok sokkal merevebbek, tömöttebbek mint ahogy gondoltam- persze azért nem kő kemények-, így a "lapos" nem jól formálódik a felülethez, azaz inkább lapos felülethez dekoltázs alapozásához ideális, és nem az archoz.

A keménységét amúgy úgy képzeljétek, hogy a fehér háromszög szivacsoknál kissé masszívabb, és vizezés hatására sem volt jelentős változás a puhaságában. Eme tulajdonsága miatt egyes arctípusoknál a szivacs vékonyabb része egyáltalán nem használható, mert nem fér be az orr mellé, vagy a szemkörnyékre, egyedül az ajkak környékét tudjuk pontosan alapozni vele.

Látszik a különbség
Szerintem ez a szivacs semmiben sem különleges, nem véletlenül ennyi az ára, de ha nem hasonlítjuk az ötletadó szupersztárhoz akkor az árkategóriáján belül egy jó kis tömött szivacs ami segíti az egyenletes és szépen fedő alapozást.
Szép felületet és csíkozás mentes hatást érünk el vele, ha megfelelően használjuk, a préselt krémes alapozókat kicsit nehezen veszi fel ( többször kell betunkolni ), de a folyékony alapozókkal nem bánik ilyen mostohán.

Nem mellékesen nagyon jól rá lehet markolni, azaz nem a két ujjunk között kell csíptetni a szivacskát, hanem bátran és kényelmesen lehet vele alkotni.

A tisztításuk számomra egyszerű, de sokaknak van gondjuk általában a szivacsokkal, hogy nem jön ki az alapozó.
Drasztikus lesz amit mondok, kicsit kulissza titok, amit egy sminkes sem híresztel, de semmi sampon vagy öblítő meg ilyenek.... hanem háztartási kézkímélő mosogatószer...bocsánat annak aki a fejéhez kap, de ezek a tények..

A mosogatószerek általában tartalmaznak olyan szereket amik oldják a zsírt és ezek nagyon jól funkcionálnak ilyen célra. Érdemes persze kímélő, meg kézpuhító mosogatószerekkel tisztítani, akár organikus cucc is lehet, no meg persze ezzel csak kimossuk a retket, alaposan, többször - jól fel fog habozni, aztán természetesen mehet az alapos kiáztatás vagy a kímélő sampon, fertőtlenítés vagy amit akartok, így a mosogatószer maradványokat is jól el lehet távolítani.

A hangosan sikoltozóknak pedig annyit, hogy még jó, hogy nem látják, hogy az edényeinken és ételeinken mennyi ilyen mosogatószer maradvány pompázik, ami aztán a szervezetünkbe kerül...szóval ez lófütty..

Nem kell parázni, ha a mosogatószer jó minőségű, és bőrkímélő, illetve alaposan kiöblítjük, kiáztatjuk, kimossuk a szert akkor nem fog még a legérzékenyebb embernek sem irritációt okozni a szivacs használata( kivéve aki allergiás a szivacs anyagára). Sőt, igazából így lesz csak tiszta.

A csomagoláson nem volt jelezve a típus
A tisztítást amúgy érdemes 2-4 alkalom után megejteni, mert így lesz könnyebb kimosni..ha lustábbak vagyunk akkor 7-10 alkalom is mehet, csak több lesz vele a macera.
Természetesen ha másokat is sminkelünk vele, akkor minden smink után jön a tisztítás.

Használat után a szivacsokat csakis száraz levegős helyen tartsuk, mert használaton kívül is magukba tudják szívni a nedvességet és elszaporodnak benne a bacik.
Egy száraz sminkfiókban vagy dobozban nem lehet vele gond.

A személyes véleményem pedig:
Nem fogok olyat írni, hogy ez vagy az a tuti szupi, mert mindenki azt szereti használni amit a keze és a szeme megszokott.
Ecsettel is lehet csíkos és csíkmentes alapozást is készíteni, függ a használt alapozótól, az alany bőrétől és a sminkes technikájától, és az ecset minőségétől is - bár egy jó sminkes a sz*rból is tud várat építeni-.
A szivacsokkal ugyan ez a helyzet..ki milyen formát és sűrűséget szokott meg, mennyire porózus a szivacs és milyen alapozóval kombináljuk ( mert nem mind1, hogy folyékony vagy krém vagy préselt alapozóhoz használjuk) és függ a bőrtípustól is ( a sebhelyes arcokra például a puha könnyű szivacs a legjobb), és persze itt is van egy kis technika ( nem simítjuk-ütögetjük, belenyomjuk).


Kis aranyosak
Szóval csajok, én kötelezővé tenném az általános iskolában, hogy a lányok az arcukat használják vászonnak a rajz órákon, így megkímélnék magukat 1-2 csalódástól, és mindenki megtapasztalná időben, hogy mi áll a kezében jól, mi számára a legegyszerűbb és milyen textúrához milyen eszköz kell.

Ennél a szivacsnál a keményebb - préselt alapozók nem nyerőek, a formája sem annyira ideális, hogy elájuljak tőle, de én a háromszög szivacsot is inkább szem és orr környékén szeretem használni, de csakis ott és ha tehetem igazából inkább egy puhább - hosszabb korrektor ecsetet használok + az ujjaimat.

Az viszont tény, hogy ezzel a szivaccsal egy nagyon szép homogén felületet és erősebb fedést tudunk elérni ( nyomogatva, nem kenegetve), mint a porózusabb társaival.
Az esetleges "kráteres" bőrre nem javasolnám, ők keressennek ennél puhább szivacsot, vagy szakítsanak el egy háromszög szivacsot ketté, és az egyenletlen ( elszakadt) felével dolgozzanak.

Én magamon csakis a kezeimet és ecsetet ( nyelv formájút vagy korrektor ecsetet) használom, viszont mások sminkelésekor csakis nagy kerek, tág porózus nedves sminkszivacsot szeretek, tömöttebb kis háromszög szivacs is jöhet a kényesebb részekhez no és persze korrektor ecset.

Ezt csak azért írtam le, hogy lássátok, aki napi szinten több arcot fest mint amivel maga rendelkezik, ott sem léteznek tuti dolgok, csak azok amit az ember megszokott vagy megtanult..ettől szép az élet..

Konklúzió: mindenki próbálja ki mivel megy könnyen a munka, és nem kell mást erőltetni.
Ha valami nem oké, vagy csapongani vágysz mindenképpen próba-próba-próba..és meglesz az "igazi"...ez olyan mint a párkapcsolat..nem biztos, hogy a barátnőd pasija a te kezedre áll, így ez az élet egyéb területén sincs máshogy..


14 megjegyzés:

  1. LOL - Én ismindig a JAR-al mosom ki a Blendert és tökéletes. Anno kaptam hozzá folyadékot, mikor elfogyott és kÍsérletezem, de végül beugrott, hogy MOSOGATÓSZER :-) A múltkor valaki akit sminkeltem még meg is jegyezte, hogy mennyire kellemes a szivacs illata- persze, hogy az Aloe Verás Jar-ral mostam ki még aznap reggel! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is mindig azt szagizzák a "kliensek", hogy de jó illatúak a szivacsok..:-D
      Több mint TÖKÉLETESEK a mosogatószerek, az ilyen olcsóbb szivacsoknál meg pláne..

      Törlés
  2. Nekem valahogy sosem volt különösebben szimpatikus a szivacs alapozó felvitelére, azelőtt kézzel, mióta pedig vannak, azóta ecsettel viszem fel az alapozót (duo fiberrel, macskanyelvvel inkább a korrektrot) Viszont ezek a kis szivacsok szimpik, a beauty blenderre nem ruháznék be, mert nem érzem égető szükségét, de egy ilyet lehet beszerzek.


    Megkérdezhetem ezt Te hogy használod? Ugyan úgy be kell vízben duzzasztani, mint a beauty blendert? Vagy csak simán szárazon? Illetve alkalmasnak találod ezt is pirosításhoz/kontúrozáshoz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magamon én sem erőltetem a szivacsokat, de más arcán pedig ezekkel szeretek dolgozni.
      Persze én is sokszor szivaccsal pingáltam magam - ezért is tudom, hogy nem szeretem magamon:-), úgyhogy a kérdéseidre a válasz:

      - ez nem duzzad különösebben, az alapozótól függ, hogy a szivacsokat általában nedvesen vagy szárazon használom.
      Ezt pl szárazon a folyékony alapozókhoz, a préselt alapozókhoz viszont enyhén nedvesen talán jobb ( de sztem sehogy nem a legtutibb azokhoz).

      -szárazon a púderes dolgokat is jól felveszi, de a krémes kontúrozókhoz inkább csak a formája miatt jó használni.
      Egyébként én ecset párti vagyok e téren.

      Szerintem ez a cucc sem fog arról meggyőzni, hogy mennyire jó szivaccsal alapozni, így csak akkor vedd meg, ha semmi extrát nem vársz tőle (de valóban szép egyenletes fedés és felhordás érhető el vele ).

      Törlés
  3. 30 múltam,sminkelem magam nap mint nap,de tőled mindíg tanulok valami újat.Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Végre-végre sminkes bejegyzés! Szeretem, ha egy profi ír tanácsokat, te pedig különösen alapos vagy ezen a téren is.
    Nekem nem volt szerencsém a beauty blenderhez, nyúl vagyok külföldről rendelni. Ez a szivacs viszont nekem bejött, jobban kézre állt, mint a többi. No meg rózsaszín... :)
    A H&M szemhéjecsetek sem rosszak szerintem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen-igen, nagyon jól kézben tartható, nagy csillagos ötös neki ezért!

      Ecseteket nem próbáltam még a cégtől, mert más gyártótól vettem 1-2 olcsóbb fogyóeszköz ecsetet kíváncsiságból...lehet találni kincseket olcsón is...akinek van kézügyessége igazából egy fülpiszkával is ugyan azt el tudja érni, mint a legdrágább ecsetekkel :-)

      Törlés
  5. Nagyon örülök, hogy megosztottad velünk ezt a kulisszatitkot! Eddig sose mertem mosogatószerrel kimosni a szivacsaimat, általában samponnal tisztítottam őket, persze nem is lettek maradéktalanul tiszták tőle!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit :-)
      Minden szakmának megvannak a maga "okosságai", így remélhetőleg tudok még 1-2 ötletet mondani a jövőben is majd :-)

      Törlés
  6. leírom újra, mert elszállt :)
    Szóval, szivacsot mikróban lehet szárítani, fertőtleníteni. Mosogatószivacsot is. 5perc, magas fokozaton.
    Semmi nem éli túl.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagyok a híve :-(, mert 99%-ban műanyag alapanyag is van a szivacsokban, van olyan is ami elolvad, illetve hő hatására káros anyagok oldódhatnak ki a melegítés során..szóval én ezt a módszert sosem használom, mert parázok.

      van jó kis orvosi fertőtlenítőm, ami eszközökre, gumira, műanyagra és a szervezetre sem káros, 99.9%-ban öl ki mindent, így én ezt használom kiáztatásra :-)
      Mindenkinek megvan a maga kedvence:-)

      Törlés
  7. Sminkecsetek fertőtlenítésére te mit használsz? Van egy olyan érzésem, hogy van gazdaságosabb megoldás is, mint a sminkecset-fertőtlenítő spray csillió forintért... Gondoltam a sebbenzinre, fújós flakonba töltve... Vagy a fertőtlenítő öblítőre (elég folyékony). Vagy inkább akadjak le a sufnitunningról? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze vannak otthoni verziók, megmondom őszintén nem akartam még tesztelni a drága ecseteimen, az olcsókhoz meg külön nem álltam neki, így én az Ó utcába veszem az ecsettisztító folyadékot, így nem is akarok más ötlet adni :-(..

      Törlés

Örülök minden véleménynek, köszönöm, hogy időt fordítottál rám!

Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik majd meg ( ezért nem látod azonnal amit írtál ), így biztosítom, hogy minden hozzászólást elolvassak!

Mail címet NE küldjetek itt, akkor írjatok mailt (sminkesmas@gmail.com), illetve reklám "szagú" weboldal linkeket sem fogok megjeleníteni, erre a célra az "Együttműködés" menüpontot ajánlom.

Köszönöm a megértést és a türelmet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...