2012. 06. 18.

Catrice - Essence ecset összehasonlító teszt

Olcsó ecsetet keresel szemkörnyékre? Akkor ezekbe már biztosan bele futottál:
2 Essence-Catrice-Makeupfactory

- Essence ferde tus ecset  ( eyeliner )
- Essence kerek satírozó ecset ( smokey eyes )
- Catrice kétvégű ecset ( ugyan az egyben mint a két Essence ecset)

A zsákmányról anno ITT olvashattatok, így majdnem 2 hónapom volt, hogy valóban kitapasztaljam mit tudnak ezek az olcsó kategóriás ecsetek. Tehát az Essence és a Catrice azonos kialakítású ecseteit fogom nagyító alá venni nektek.

A képen látható még negyedikként a MaKeUp Factory spirál keféje, amiről külön bejegyzést nem szándékozok írni, így csak annyit mondanék róla, hogy imádom, és a szempilla hosszabbítással rendelkezőknek nélkülözhetetlen. Kecses hosszú szárával és a kiváló fej kialakításával a legideálisabb a pillák kifésüléséhez és  szétválasztásához.
És a Catrice másik vége


A képeken balról jobbra két Essence ecsetet láthattok, az első(kékes lila) az árnyékoló, a (lilás rózsaszín) a tus ecsete a cégnek.Mellette a fekete satírozó ecset a Catrice terméke, aminek a másik vége ferde ecset, azaz egy ecseten belül 2 funkciót lát el.
Árban kb ugyan ott tartunk, hogy ha a 2 az egyben vagy a két ecsetet külön megvesszük, így ez nem mérvadó. Az ecsetek kicsit lehetnének hosszabb szárúak, mert jobban szeretem azokat kezelni, de nem vészesen rövidek, így ebbe nem kötnék bele.

Én őszintén szólva nem szeretem a kétvégű ecseteket, mert mindig gondba vagyok a tárolásuk miatt, ugyanis nem szívesen tárolom állítva ( de azért mégis ezt teszem, a satírozós végével lefelé ). Akkor viszont imádom amikor elutazom, és nem kell több ecsetet vinnem, hanem ezzel az egyel meg tudom oldani a teljes szemkörnyékem. Szóval az elképzelés jó, de nézzük csak, hogy a minőség is megfelelő-e.

Előjáróban hozzá tenném, hogy olcsó ecseteket csak az utóbbi hónapokban vásároltam, ( E.L.F. ecsetek tesztje ITT ), hisz sminkes révén számomra fontos a profi munkaeszköz, így Kryolan, Paris Berlin, BőszEcset, Mac ecsetekkel dolgozom...de hát ugye vannak még csodák, így szívesen kipróbálok mást is, főleg ha szinte nulla a kockázat veszélye az alacsony árfekvés miatt.

Kezdem tehát az Essence két ecsetével:
A satírozó - smokey eyes- kerek fejű ecsetét én pont nem szeretem, azaz nem a szívem csücske a mérete miatt. Számomra vagy lehetne kisebb a kerülete vagy pedig nagyobb vagy hosszabb szőrű...de ez csak a személyes igényeimnek nem felel meg, aki pont ilyen formát és méretet keres annak ez a gond kilőve. Az ecset egyébként megfelelően tömött, nem szúr, nem nyeklik-nyaklik. Ahhoz képest, hogy műszőr ez egyáltalán nem érezhető rajta, és a festéket is megfelelő mennyiségben felveszi ( na jó talán kicsit kevesebbet mint a profi eredeti szőr ecseteim ).
Természetesen nem minőségi ecsetekkel szeretném összehasonlítani, hisz huszad annyiba sem kerül, de ettől másokat is óvva intek, így nem lesz csalódás.
Az ecset nem hullik, és a tisztítást is jól viselte.
Vásárláskor nézegessük meg alaposan, mert láttam olyat is ami össze vissza állt, de én olyat választottam ami viszonylag szépen kerekített.
Mindenképpen csak kezdőknek vagy fogyóeszköznek ajánlom, illetve olyan helyre cipelni ahova profi vagy drága cuccot nem szívesen vinnénk magunkkal.

Az Essence ferde eyeliner ecsete viszont nagy kedvencem. Elvileg a saját zselés tusukhoz ajánlják ( amiről ITT olvashatsz ), de bármilyen zselés vagy krémes tusnál jól üzemelt nekem.  Az ha valaki nem tud ferde ecsetet használni, vagy jobban szereti a kisebb fejet az nem egyenlő azzal, hogy nem jó az ecset.
Ez a termék igenis jó. Arra kell odafigyelni, hogy vásárláskor itt is ellenőrizzük az árut, hogy mennyire vékony és precízen vannak vágva a sörték. Én is láttam vastagabb és vékonyabbra sikerültet is az üzletben, de természetesen a legvékonyabbat választottam.
A sörték hossza pont megfelelő, a keménység is olyan amilyennek lennie kell.
Nem hullik és nálam a tisztítást is jól viseli. Szépen siklik, ideális kialakítású műszálat használtak hozzá.

Aki viszont a tusvonalhoz pontatlannak találja ( bár én tűhegy vékony vonalakat húzogatok vele ), vagy a más formájú ecseteket szereti használni, annak figyelmébe ajánlom, hogy ez az ecset a szemöldök formázására is ideális.

A Catrice dupla végű ecsete ( ferde eyeliner és smokey eyes 2 az egyben ) az Essence-től némileg eltér, mert a sörték mindkét kialakítású fejnél hosszabbak, ami a kerek fejnél nekem jobb, viszont a ferde ecsetnél nagyon nem jó.

Catrice smokey eyes: Egy picit nagyobb és hosszabb a sörte mint a fenn említett Essence-nél, talán emiatt puhább is, és emiatt szerintem sokkal jobban alkalmazható. Krémes festékeket is nagyon jól elsatíroz, szívesen dolgozom ezzel, mert nem kell féltenem a napi mosástól ( mert ugye az annyira nem tesz jót egy drága ecsetnek sem ). Természetesen ez is szintetikus szőrű mint az Essence azonos ecsete, de ez kicsit talán nehezebben veszi fel a port, mert a szálak valahogy selymesebbek, egyenesebbek.
Az ecset kerekítése annyira nem precíz, de ez használat közben nem zavaró, és nem is ütközik ki.

Catrice ferde ecset: Hát ezt nem annyira szeretem, mert nekem túl puha és hosszú a sörte, és sokkal nagyobb a feje is, mint az Essence ilyen ecsetének. Akinek az Essence merevsége volt a gondja az jobban fogja szeretni ezt az ecsetet, de én szeretem ha merev, mert elég biztos kézzel dolgozom, és nem szeretem ha a sörték elmocorognak a bőrön. Ezt az ecsetet határozott mélyítő vonal kialakításához, szemöldökhöz és alsó szempilla tőbe tudom használni.
Precíz kialakításával nincs gondom, egyenletesek és egyenesek a szőrök.

Összefoglalva: Egyik sem jobb mint a másik, mindkettő jó valamire, hisz olcsók és "fogyó eszközként" vagy tanuló ecseteknek árukon felül teljesítenek. Arra hívnám fel mindenkinek a figyelmét, hogy nézze meg az üzletben, hogy mit választ, mert előfordulnak olyan ecsetek amiknek a szőrei össze vissza állnak és nem egyenletes hosszúságúak. Ez is a legnagyobb hátrányuk, hogy kiszámíthatatlanok, de ha jól megnézzük akkor nem fog meglepetés érni.

Catrice előnyei: 2 az egybe, praktikum és könnyen hordozhatóság, a satírozó vég teljesen jól használható krémes festékekhez is.
Catrice hátrányai: a ferde ecset nekem kicsit puha és széles
Essence előnyei: a tus ecset szerintem elég jó és precíz ( köszönhető a jó választásnak), kellően merev és könnyen használható
Essence hátrányai: a satírozó ecset nem a kedvenc, lehetne dagibb és hosszabb

2 megjegyzés:

  1. Nekem az essence 3 ecsete is megvan (tus, smokey eyes, eyeshadow brush), sajnos a tusecsettel nem tudok megtanulni bánni, de a másik kettőt nagyon szeretem használni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen-igen nem rossz ecsetek ezek ennyi pénzért!
      Sokan nem szeretik tusvonalhoz a ferde lapos ecseteket, de nekem ehhez a zselés állaghoz jobban bejön mint a tűhegyes ecsetek (amiket inkább a vizes folyékony tusoknál szeretem).

      Törlés

Örülök minden véleménynek, köszönöm, hogy időt fordítottál rám!

Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik majd meg ( ezért nem látod azonnal amit írtál ), így biztosítom, hogy minden hozzászólást elolvassak!

Mail címet NE küldjetek itt, akkor írjatok mailt (sminkesmas@gmail.com), illetve reklám "szagú" weboldal linkeket sem fogok megjeleníteni, erre a célra az "Együttműködés" menüpontot ajánlom.

Köszönöm a megértést és a türelmet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...