2012. 05. 22.

Minden az újdonsült E.L.F. ecseteimről

A napokban érkezett MUP csomagomból az ecsetekre voltatok a legtöbben kíváncsiak.
E.L.F. ecseteim

Sajnos csak három került a kosárba, mert nem volt készleten minden amit vettem volna, gondolom hamar elkapkodták ezen a kedvező áron.
Amiket én megvásároltam az az : essential eyeliner az essential concealer és a stipple volt.
A két kicsi ecset 400 és az alapozó ecset 1100 ftba fájt, ami barátok közt is nagyon olcsó ár, és úgy voltam vele, ha nem is lesznek tökéletes minőségűek akkor sem fogok kétségbe esni.

No de akkor lássuk őket sorjában.


Az "eyeliner" azaz szemkihúzó ecsetet őszintén szólva nem szemkihúzás céljából vásároltam, hisz nem tartom praktikusnak az egyenesre vágott ecseteket erre. Sokkal jobbak akkor a ferde lapos vagy a vékony kihúzó ecsetek - mármint ha ki szeretném húzni vele a szemeket.
Ezek landoltak a kosárba
Másoknak sem javaslom ezt az ecsetet szemkihúzás céljából megvásárolni, mert ha valaki ezzel dolgozna akkor csak indokolatlanul nehezíti meg az életét vagy meg is utálja az ecsetes technikát.

Maga az ecset kialakítása megfelelő, nem tűnik olcsónak, a nyele könnyű (műanyag vagy fa, nem tudom), a szőr szintetikus, teljes hossza 15 cm, a fej szélessége pedig 0,8 cm, a szőr hossza 0.7cm.

 E.L.F. Concealer, eyeliner, stipple
Már amikor kicsomagoltam feltűnt, hogy a szálak nem egyenletesek sem hosszában sem keresztben. Ez az én esetemben ideális, viszont szemkihúzás céljából elfogadhatatlan.
A 7mm-es szőr hosszúság is megfelelő, a tartása, merevsége is kiváló, sem túl kemény sem túl puha, ez el lett találva.
Eyeliner: Háááááát....

A másik probléma vele, az a vastagsága, ugyanis a keresztmetszete sem a legkisebb, konkrétan 1-2 mm közé esik, ami vastag vonal húzásakor jön csak jól, finomkodni nem lehet vele..viszont krémet felhordani tökéletes ez a vastagság.

Eyeliner: 1-2 mm vastagság

No de akkor mire használom, ha nem arra amire ajánlották?
Én a krémes szemhéjfestékek felviteléhez választottam direkt egy ilyen lapos egyenesre vágott ecsetet, de egyébként nagyobb bőrhibák célzott korrektorozásához is megfelelő lehet.
Magamon ugyan annyira nem kényelmes a krémes szemfesték felvitele az egyenes ecsettel ( nem áll a kezemre, de azért megoldom), mások sminkelése közben azonban hibátlan.

Összefoglalva: Jó kis ecset, verhetetlen áron, viszont nem szemkihúzás hanem bármilyen krémes szemfesték vagy esetleg korrektor felvitel céljából. Nagyobb felületen is szépen el lehet vele dolgozni ezeket a krémes cumókat.

A "concealer" azaz a korrektor ecset nyele és anyaga az előzővel megegyező, viszont a szőrök sokkal precízebbek, mondhatnám hibátlanok.
Az ecset 14.4 cm hosszú, a fej 0.45cm széles, a szőr 0.6 cm hosszú és a hegyénél a keresztmetszete 0.5-1mm között van.
Concealer
A szőrt merevebbnek és keményebbnek érzem mint az előzőnél, de lehet ez csak a kialakításának a sajátossága.
Nekem nagyon bejön, bár elég pici (én pont ezért is szeretem), és merev, így lehet ez valakinek nem szimpatikus, de nekem pont ez hiányzott a gyűjteményből.
Gyönyörűen pöttyözhetőek vele a pattanások, és a legkisebb bőrhiba is úgy javítható vele, hogy nem kell a környékét 2 centire körbe kenni. Nagyon precíz és minimális anyag felvitelét teszi lehetővé.

Nem tudok róla semmi rosszat elmondani.

Összefoglalva: Ez volt a legjobb vétel az ecsetek közül, mert ilyen olcsón ilyen jó kis korrektor ecsetet máshol biztos nem lőhetsz. A mérete és merevsége miatt szem alá nem, csak apró bőrhibákra ( patik) javaslom.

"Stipple" -re azaz a pontozó ecsetre voltam a leginkább kíváncsi, és ez volt az az ecset ahol kijön minden apró hiba -ha van.
Stipple bevizezve
Használat előtt mind minden ecset átesett egy gyengéd tisztításon, így bevizezve láthatjátok itt a fotón ( fenn pedig az alap állapot).
A szálak kicsit kuszán állnak-álltak, de ez engem annyira nem zavart.
Azt viszont azonnal láttam, hogy ez az ecset nem lesz elég tömör-tömött az alapozáshoz..persze azért adtam neki esélyt.

Stipple felülről
Hossza 20 cm körül lehet, sajnos ezt nem mértem le, de később pótolom.
Természetesen ez is szintetikus ecset.

Szerintem a fotón is jól látszik, hogy a keresztmetszetéhez képest ( ami ideális lenne...de ) túl hosszúra van hagyva a sörte, ezáltal a szőrszálak könnyebben hajladoznak erre-arra, még ha a szőr minősége megfelelő is lenne, ha túl hosszúra van hagyva akkor ez túl puha lesz.
Stipple alapozó felvétele
Az alapozót amúgy szépen felveszi, de azt is jól látni, hogy túl lazán. A felkenés közben be is igazolódott a félelmem, hogy nagyon puha, így nem volt túl hatékony, és nehéz vele célzottan dolgozni.
Csíkozás természetesen volt, de mivel ez minden ecset után előfordulhat, így én kézzel vagy szivaccsal mindig rásimítok, így lesz nekem teljes minden ecsetes alapozás.

Stipple: jól leadta a festéket
A festéket amúgy jól leadta a szőrszálak nem vettek föl sokat, de konkrétan 2-szer annyi alapozót fogyasztott mintha kézzel dolgoztam volna.

A nem gazdaságos alapozó fogyasztás és a nem kellően merev fej miatt nem lesz a kedvencem, de 1100ft-ért szerintem sehol nem kapható duo sörtés alapozó ecset, viszont ezt az ecsetet a legjobb sima felületű testrészek alapozásához használni ( például teljes dekoltázs), mert az arcon lévő hajlatokban elhajlik a puhasága miatt.
Stipple: hoppá-hoppá..mi ez??

Ami viszont gáz, hogy 1 heti használat után is minden alkalommal 1-2 fekete szőrszál kijön belőle, azaz az ecset 1 hét után is hullik. Azért nem örülök ennek (ha ezt meg kell indokolni), mert pont a fekete rész apad, ami mereven tartaná az ecsetet, és ha így fogy akkor nagyon hamar meg fog ritkulni az ecset.

A kezdetekkor természetes szőrhulláson már túl vagyunk, de nem akar megállni a szőrvesztés. Lehet ez egyedi probléma, viszont létezik..ilyenkor mi van?

Véleményem szerint amúgy ez az ecset nem a folyékony alapozáshoz hanem szárazon az ásványi por alapú sminkek felvitelére az ideális.Esetleg hab alapozókhoz, hab pirosítókhoz is jó lehet.
Por alapú sminkekhez fogom használni, mert ott a puhasága és a ritkasága miatt ideális lesz.

Összefoglalva: Az vegye meg akinek minden vágya egy dupla sörtés alapozó ecset. Még a profi ilyen ecseteket sem szereti mindenki, mert egyesek szerint csíkoz, mások szerint sok alapozót fogyaszt, viszont valaki szerint meg duo fibre ecsettel tud a legszebben és egyenletesen dolgozni.
Ezt az ecsetet nem javaslom profiknak, de arra jó, hogy kísérletezzünk vele, vagy megnézzük mégis hogy működik. Ha nagyon a kezünkre áll, akkor érdemes komolyabb ecsetbe beruházni.
Az első olcsó autóhoz tudom hasonlítani, ami csörög-zörög, sehol sem tökéletes, nem kell félteni, és arra jó, hogy begyakoroljunk és kitaláljuk akarjuk-e mi ezt. Jelezném ennél csak jobb lehet, tehát alapozáshoz kitűnő tanuló ecset. Ha ezzel megtanulunk dolgozni, átülhetünk a mercibe.
Púderhez én nem használnám, de hab vagy ásványi sminkekhez jó lehet.

Teljes összesítés: Az ár érték arány itt sem teljesített egyenletesen, hisz ha valaki valamit nem tud használni akkor 20 forint is kidobott pénz.
Nálam a korrektor ecset kiemelkedően, az alapozó ecset alapozáshoz gyengén ( illetve a hullása miatt is), a szemkihúzó ecset pedig közepesen teljesített ( de használhatatlan lenne ha kihúzáshoz vettem volna).
A MUP nem vezet félre senkit és ilyen verhetetlen áron igazából nem is szabad sokat várni, így azért azt kiemelném, hogy a hasonló áru ecsetekhez képest szerintem sokkal jobbak.
Profi sminkeseknek nem feltétlenül, de mindenki másnak ajánlom az ecseteket, mert nem vették el a kedvemet attól, hogy a többi ecsetet is kipróbáljam 400ft-ért (de azért jóval drágábban már nem venném meg őket kísérletezni, csak ha tutira mennék).

4 megjegyzés:

  1. A kép alapján gyanús volt nekem ez a duo ecset, hogy nem a legtökéletesebb... Hiába, ennyi pénzért tényleg jó minőséget (és nem csak megfelelőt) max. egy párhuzamos univerzumban lehet kapni.
    Azt hiszem, tovább szemezek a Bősz Ecset stipplerrel. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát sajnos nincsenek csodák:-(
      Arra jó, hogy kitalálja az ember, hogy tudja-e kezelni, szeretne-e ilyen ecsettel dolgozni.

      Törlés
  2. Jó ez a bejegyzés! Nekem Coastal duo ecsetem van és az teljesen jó, dehát drágább is volt. Igazából az E.L.F. tanuló ecset és szerintem ezt az E.L.F. cég is tudja, de vannak ettől függetlenül kimagaslóan jó ecsetei is (mint pl. a camouflage). Egyébként nem véletlen, hogy csak néhány kapható a MUP-ban szerintem. A Coastal Scents ecsetek viszont tényleg profik (és drágábbak :-) de ez ezzel jár. Igazából én sem vártam többet az ELF ecseteknél, mint amit nyújtanak. Viszont arra amire nekem kellenek tökéletesek és nagyon-nagyon megéri az árát. Nekem egyébként egyiksem hullajtja a szőrét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen én is a CS duo ecsetet vettem volna, de még sosem csíptem el, hogy lett volna raktáron:-/
      Az E.l.f. duo ecsete közben a krémes pirosítóknál kitűnően teljesített, mintha arra találták volna ki :-), úgyhogy nagyon jól ki tudom használni ( de nagyon hullik :-( ).

      Törlés

Örülök minden véleménynek, köszönöm, hogy időt fordítottál rám!

Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik majd meg ( ezért nem látod azonnal amit írtál ), így biztosítom, hogy minden hozzászólást elolvassak!

Mail címet NE küldjetek itt, akkor írjatok mailt (sminkesmas@gmail.com), illetve reklám "szagú" weboldal linkeket sem fogok megjeleníteni, erre a célra az "Együttműködés" menüpontot ajánlom.

Köszönöm a megértést és a türelmet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...